درخواست محكوميت بين المللي قاچاق سلاح به سوريه

درخواست محكوميت بين المللي قاچاق سلاح به سوريه
دوشنبه 11 ارديبهشت 1391 - 07:34

شبكه حقوق بشر سوريه از جامعه بين المللي و دبيركل سازمان ملل متحد و سازمانهاي حقوق بشري خواست، اقدام برخي كشورها در زمينه قاچاق سلاح به سوريه و حمايت از گروه هاي تروريستي مسلح در اين كشور را محكوم كنند.

به گزارش دوشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، شبكه حقوق بشر سوريه در بيانيه اي اظهار داشت، همزمان با آمدن هيات بين المللي در مقابل ديدگان همه جهانيان، خشونتها در سوريه از طريق قاچاق سلاح و افراد مسلح از لبنان و تركيه و ليبي افزايش يافته است.

شبكه حقوق بشر سوريه در باره تحركات برخي كشورها عليه دمشق به، قايقهاي آمده از تركيه براي نفوذ به سواحل لاذقيه در شمال سوريه، توقيف كشتي "لطف الله2 " به دست ارتش لبنان حامل گلوله هاي آر پي جي، مواد منفجره، دوربين هاي ديد در شب، دستگاههاي ارتباطي و غيره كه از مبدا ليبي حركت و از مصر عبور كرده بود و هدفش رساندن اين تجهيزات به گروههاي مسلح تروريستي در سوريه بوده است، اشاره كرد.

در اين بيانيه آمده است: داعيان تغيير در سوريه و ناتو، تركيه، قطر و عربستان كه مدعي حمايت از كشوري آزاد در سوريه هستند، با اينگونه اقدامات در راستاي نقض آشكار ماموريت كوفي عنان نماينده سازمان ملل متحد در امور سوريه، گام بر مي دارند.

شبكه حقوق بشر سوريه از جامعه بين المللي و سازمانهاي حقوق بشر و بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد خواست تا موضعي قاطع در محكوميت اين نقضها و رسوا كردن عاملان آن اتخاذ كنند زيرا اين اقدامات نقض بندهاي طرح عنان و منشور سازمان ملل و اساسنامه ديوان كيفري بين المللي به شمار مي آيد.

شبكه حقوق بشر سوريه در اين بيانيه درخواست كرد تا همه سرنشينان كشتي حامل قاچاق سلاح به سوريه، كه هدفشان مشاركت در عمليات تروريستي داخل اين كشور است و نيز همه كساني را كه ثابت شود با اين نقضها در ارتباط بودند، به دادگاه جنايي بين المللي تحويل داده شوند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها