هنیه:

راه خنثی سازی تصمیم ترامپ، تحقق وحدت فلسطینی، ایجاد ائتلاف های قوی و ادامه انتفاضه است

راه خنثی سازی تصمیم ترامپ، تحقق وحدت فلسطینی، ایجاد ائتلاف های قوی و ادامه انتفاضه است
پنج‌شنبه 23 آذر 1396 - 15:34

رئیس دفتر سیاسی حماس در مراسم سی‌اُمین سالروز تأسیس این جنبش اعلام کرد حماس امتداد طبیعی پروژه مقاومت و ایستادگی در سرزمین فلسطین است.

العالم _ فلسطین اشغالی

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در مراسم جشن سی‌اُمین سال تأسیس حماس در میدان «الکتیبه» غرب شهرغزه طی سخنانی اظهارداشت: حماس امتداد طبیعی پروژه مقاومت و ایستادگی در سرزمین فلسطین است.

هنیه در ادامه گفت: مقاومت فقط برای قدس شکل گرفته و اکنون در شرایطی شبیه به زلزله سیاسی زندگی می‌کنیم که با تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا علیه قدس به وجود آمده است. 

رئیس دفتر سیاسی حماس از تظاهرات‌ها و تمام فعالیت‌هایی که از پنجشنبه هفته گذشته در اعتراض به تصمیم ترامپ شکل گرفته، قدردانی کرد و گفت فلسطین و قدس طی این 8 روز بار دیگر به مسأله اول و قطب‌نمای امت اسلام تبدیل  و جرقه‌های انتفاضه زده شد.

هنیه ادامه داد اکنون جایگاه بین‌المللی آمریکا و رژیم صهیونیستی دچار تزلزل شده و اینها دیگر جایگاه قبلی خود در اروپا را ندارند.

وی با بیان اینکه مسئله فلسطین پس از تصمیم ترامپ، در خط مقدم قرار دارد تاکید کرد: هیچ انسانی و هیچ قدرتی در این جهان نمی تواند قدس را از ما سلب کند

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: به ملت فلسطین، امت عربی و اسلامی که برای قدس، هویت، شرف و کرامت امت قیام کردند، درود می فرستیم.  

هنیه افزود: آغاز خشم، انتفاضه و انقلاب را گرامی می داریم که ملت ما نوک پیکان آن برای خنثی سازی توطئه ضد فلسطینی است و این آغاز انقلاب مردم فلسطین است و هر کسی گمان کند مرم ما شرافتشان را از دست داده اند متوهم است.   

وی تاکید کرد: قدس پایتخت سیاسی، اسلامی و دینی، جهانی و فلسطینی است. 

هنیه با بیان اینکه جان، خون، اهالی، مردم و خانه های ما فدای اقصی باد تصریح کرد: ما قادر به خنثی سازی تصمیم ترامپ هستیم.

وی با اشاره به اینکه کشوری به نام اسراییل وجود ندارد که قدس پایتخت آن باشد خاطرنشان کرد: این نسل قبول نمی کند که قدس را از دست بدهد و این از دست رفتن به نامش ثبت شود.    

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: نسل فعلی اعلامیه بالفور را قبول نمی کند حتی اگر سرش از بدن جدا شود و ما ملت و امتی عظیم هستیم که می توانیم با خنثی سازی پیمان قرن به سیلی دشمن پاسخ دهیم.

هنیه با بیان این نکته که نمی توانیم از حقوق خود عدول نماییم و اجازه اجرای معامله بر سر قدس را بدهیم تاکید کرد: ما اسراییل را هرگز به رسمیت نمی شناسیم.

وی ادامه داد: ما با عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی، فروش قدس، عدول از حق بازگشت و به رسمیتا شناختن اسراییل ، مخالفیم.  

رئیس دفتر سیاسی حماس اظهارداشت: تحقق وحدت فلسطینی واقعی بر اساس احترام متقابل و شراکت در اداره امور وطن پاسخ به تصمیم ترامپ است.  

هنیه خواستار ائتلاف های قوی در سطح منطقه و امت و نبرد قدس شد و گفت: ما باید بر استراتژی مبارزاتی توافق کنیم که در راس آن مقاومت مسلحانه و انتفاضه باشد.  

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: ما از امت عربی و اسلامی می خواهیم که جمعه هر هفته را روز قدس، خشم، راهپیمایی، و انقلاب فزاینده قرار دهد.  

وی در پایان تاکید کرد: راه خنثی سازی تصمیم ترامپ، تحقق وحدت فلسطینی، ایجاد ائتلاف های قوی و ادامه انتفاضه است.

206

پربیننده ترین خبرها