وزیر امور خارجه پاکستان: آمریکا از تجربیات اسلام‌آباد در افغانستان استفاده کند

وزیر امور خارجه پاکستان: آمریکا از تجربیات اسلام‌آباد در افغانستان استفاده کند
يکشنبه 3 دی 1396 - 11:09

وزیر امور خارجه پاکستان با بیان اینکه از بیانات مسئولان آمریکا می توان به راحتی پی به شکست این کشور در جنگ افغانستان برد به ترامپ پیشنهاد کرد به جای اتهام وارد کردن، در این جنگ از تجربیات اسلام‌آباد استفاده کند.

العالم- آسیا 

«خواجه آصف» وزیر امور خارجه پاکستان با بیان اینکه از سخنان مسئولان آمریکا می توان به راحتی پی به شکست این کشور در جنگ افغانستان برد به ترامپ پیشنهاد کرد به جای اتهام وارد کردن، در این جنگ از تجربیات اسلام‌آباد  استفاده کند.

به گزارش داون، آصف در پیام توییتر خود تأکید کرد: تهدید پاکستان فایده‌ای ندارد اگر آمریکا به دنبال هدف مشترک یعنی مبارزه با تروریسم است باید با ما همکاری و از تجربه اسلام‌آباد استفاده کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که محمد فیصل سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در پاسخ به اظهارات تهدید آمیز معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر به کابل گفت: کشورهایی که با هم متحد هستند یکدیگر را تهدید نمی‌کنند و آمریکایی‌ها باید درباره عملکرد خود در افغانستان پاسخگو باشند.

چندی پیش سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با رد اظهارات ترامپ، سیاست امنیتی جدید آمریکا را ردکرد و گفت: با وجود حضور نظامیان آمریکایی، از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می شود.

آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان در این خصوص گفت: آمریکا و متحدان این کشور به جای تهدید دیگران، در افغانستان علیه تحریک طالبان پاکستان موسوم به TTP وارد عمل شوند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در سفر غیر منتظره به کابل با حضور در جمع نظامیان آمریکایی اظهارات تهدیدآمیزی را علیه پاکستان به کار برد.

وی اظهار داشت: ترامپ به پاکستان اطلاع داده است که اگر این کشور به حمایت از گروه‌های تروریستی ادامه دهد چیزهای زیادی را برای از دست دادن دارد.

فارس  

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها