چراغ سبز آمريكا به تروريستها درسوريه،عراق ولبنان

چراغ سبز آمريكا به تروريستها درسوريه،عراق ولبنان
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 07:17

دمشق(العالم)- يك كارشناس سوري گفت: آمريكا براي تشديد بحران و افزايش اقدامات تروريستي در سوريه ، عراق و لبنان چراغ سبز نشان داده است.

"سليم حربا" روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به اقدامات تروريستي اخير در سوريه،گروه هاي مسلح مورد حمايت كشورهاي منطقه و محافل بين المللي را، به هدف قرار دادن دولت و وحدت ملي در سوريه متهم كرد.

حربا با اشاره به افزايش اقدامات تروريستي مورد حمايت برخي كشورهاي منطقه و محافل بين المللي افزود: آمريكا براي هدف قراردادن گروه هاي مقاومت اجازه داده است تا اين اقدامات در سوريه، عراق و لبنان اجرا شود.

وي افزود: آثارصدمه هايي كه انفجارهاي تكفيري هاي قطري و سعودي و عوامل صهيونيسم به سوريه زده اند، هنوز باقي مانده است و واكنش مردم سوريه به اين جنايت انساني، پايبندي به وحدت ملي و انتخاب گزينه استراتژِيك يعني اصلاحات است.

حربا اظهار داشت: اين انفجارها وحدت ملي، طرح كوفي عنان براي حل بحران سوريه و برنامه اصلاحات دولت را هدف قرار داده است.

اين كارشناس سوري گفت: گروه هاي مسلح و تروريست كه عرصه هاي سياسي و اقتصادي سوريه را هدف قرار داده اند به دنبال اجراي برنامه هاي برخي كشورهاي منطقه و محافل بين المللي هستند.

وي تاكيد كرد: بايد ميان گروه هاي مسلح و تروريستي داراي انديشه تكفيري جاهلي و مخالفان ملي گراي سياسي كه به دنبال دموكراسي و آزادي هستند، تفاوت قائل شد زيرا تروريسم در صدد از بين بردن وطن با مداخله نظامي نيروهاي خارجي است.

كارشناس سوري بيان اين كه گروه هاي مسلح و تروريسم، مخالفان ملي گراي سياسي و همچنين حكومت سوريه را باهم هدف قرار داده اند، گفت: هم اكنون مردم سوريه براي مقابله با تروريست هايي كه در صدد غلبه بر اراده دولت و ملت هستند، با مسوولان و ارتش بيش ازپيش متحد شده اند.

در دو انفجار تروريستي روز پنجشنبه (21 ارديبهشت) در دمشق 60 نفر كشته و دست كم 372 نفر مجروح شدند.

انفجار دو خودرو در دمشق در محله شلوغ و پر رفت و آمد كه توسط دو فرد انتحاري هدايت مي شد، حاوي نزديك به يك تن مواد منفجره بود ، كه براثر آن خسارات بسياري به ساختمان ها و تاسيسات اطراف، خودروها و عابران نيز وارد شد.

اين دو انفجار شديد كه به فاصله يك دقيقه از هم در جنوب دمشق صورت گرفت، شديدترين انفجارها از زمان آغاز بحران در اين كشور بود و صداي آن در همه پايتخت شنيده شد به طوري كه مناطق وسيعي از دمشق را لرزاند.

MKH-13-18:39

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها