طرح آل سعود برای مخفی کردن جنایات آل خلیفه

طرح آل سعود برای مخفی کردن جنایات آل خلیفه
دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 - 17:01

لندن (العالم)- فعال حقوقي بحريني با ابراز ترديد درباره اهداف اعلام شده از طرح انضمام بحرين به عربستان، هدف از اين اقدام را سرپوش گذاشتن بر جنايات نيروهاي آل سعود و آل خليفه عليه مردم بحرين خواند.

"عباس العمران" روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه العالم اظهار داشت: آل خليفه و آل سعود ادعا مي كنند که خطر خارجي، ضرورت اتحاد ميان عربستان و بحرين را توجيه مي كند.

وی خاطرنشان کرد: ارتش سعودی نیز هنگام ورود به بحرين این شایعه را مطرح کرد كه با هدف حفاظت از تأسيسات حياتي بحرين وارد اين كشور شده است. ولی ما بارها شاهد بوده ايم که نيروهاي مذكور دست به تخریب مساجد، حمله به مناطق مسكوني، و كشتار شهروندان و حتی زنان و كودكان زده اند.

العمران اظهار داشت: اتحاد دو كشور نیازمند تحقق برخی مسائلی بسیار مهم و ضروری است، این درحالی است که اتحاد ميان بحرين و عربستان فاقد معیارهای لازم است .. این دو کشور نه پول مشترک دارند و نه بازار مشترک.

العمران خیزش مردمی بحرین و جنایات آل خلیفه علیه مردم این کشور را از جمله دلایل این اتحاد بر شمرد وگفت: هدف آنها از این اتحاد تقويت رژیم آل خلیفه از نظر معنوي، اقتصادی و تبلیغاتی است.

وی افزود: این طرح پس از آن اعلام شده که رژیم آل خلیفه نتوانست خیزش مسالمت آمیز مردم را با زور و سلاح سرکوب کند. عمران گفت: آنها مي خواهند در سايه اتحاد ميان دو كشور به حضور دائمي نيروهاي عربستان در بحرين مشروعيت ببخشند.

این فعال حقوقی بحرینی درباره ادعاي نخست وزير بحرين مبني بر اينكه بزرگترين آرزوي ملت هاي منطقه فرارسيدن روزي است كه در آن مرزهاي ميان كشورها برداشته و وحدت ميان آنها برقرار شود گفت: اين سخن، ادعايي بيش نيست و تنها مصرف رسانه ای دارد.

وی گفت: خليفه بن سلمان براي سرپوش گذاشتن بر جنایات خود در چهار دهه گذشته نیازمند این اتحاد است. اين در حالي است كه وي در سال 1969 با پیوستن بحرين به امارات مخالفت کرد، که این امر و مخالفت کنونی امارات با اتحاد بحرین و عربستان سوال برانگیز است.

العمران اظهار داشت: رژیم های آل خلیفه و آل سعود سعی دارند با این اتحاد مشکلات و بحران داخلی بحرین را برطرف کنند، اما واقعیت این است که مشكلات بحرین با اين روش حل نخواهد شد، و جنبش مردمي از بحرين به عربستان که نشانه هاي آن در شرق این کشور ظاهر شده است،سرایت خواهد کرد.

 

Ma.14:45.14



پربیننده ترین خبرها