تنور انتخابات مصر داغ تر شد

تنور انتخابات مصر داغ تر  شد
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 16:36

فعاليت هاي انتخاباتي نامزدهاي رياست جمهوري مصر در آستانه برگزاري انتخابات به شدت افزايش يافته و تنور انتخابات داغ تر شده است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار العالم از قاهره، در آستانه انتخابات رياست جمهوري مصر، تلاش نامزدها براي تشكيل ائتلاف هاي سياسي شدت گرفته است.اين در حالي است كه برخي ديگر از نامزدها ترجيح مي دهند به صورت مستقل به رقابت ديگر نامزدها بروند.

تا چند روز ديگر مردم مصر براي انتخاب اولين رييس جمهور خود پس از انقلاب، پاي صندوق هاي راي حاضر خواهند شد. به همين سبب و با توجه به فرصت اندك باقي مانده تا روز انتخابات، برنامه هاي تبليغاتي نامزدها و ديدار آن ها با مردم افزايش چشم گيري يافته است.

هر چند برخي از جريان ها، از نامزدها خواسته اند براي جلوگيري از پراكندگي آرا  ائتلاف کنند، اما از آن جا که بيشتر نامزدها ترجيح مي دهند به تنهايي براي رسيدن به كرسي رياست جمهوري تلاش كنند، انتظار مي رود انتخابات شاهد رقابتي تنگاتنگ باشد.

يك شهروند مصري به خبرنگار العالم، گفت: پيش از اين جوانان را سرزنش مي كرديم كه نمي توانند به اتفاق نظر برسند، اما اكنون به چشم خود مي بينيم كه بزرگان نيز قادر نيستند به اتفاق نظر دسته يافته، نامزدي واحد معرفي كنند.

در اين ميان، تحولات انتخاباتي زمينه را براي گرم تر شدن تنور انتخابات مصر كه اتفاقي مهم و تاثيرگذار در تاريخ این کشور خواهد بود، فراهم كرده است؛ به عنوان مثال شمار بسيار زيادي از فرهنگيان و هنرمندان حمايت خود را از حمدين صباحي اعلام كردند و در مقابل اتهامات جديدي در خصوص فساد، به احمد شفيق وارد شده است؛ اما گذشته از همه اين ها، همه بر اين باورند كه صندوق هاي اخذ راي، تنها داور واقعي خواهد بود كه سرنوشت اين انتخابات را رقم خواهد زد.

«معتز صلاح الدين» نويسنده و روزنامه نگار مصري به شبكه العالم گفت: در حال حاضر تنور انتخابات داغ است و هر آن احتمال آن مي رود كه در آخرين لحظات يكي از محبوبيت بيشتري برخوردار شود، به همين سبب دو روز آخر پيش از انتخابات تاثيرگذارترين روزها خواهد بود و حضور در صحنه و فعاليت در اين روزها سرنوشت ساز خواهد بود.

در پايان بايد گفت كه مصر در انتظار تجربه نخستين انتخابات سالم و آزاد پس از تحمل شش دهه ديكتاتوري است.

16/05-12:05

 

 

 



پربیننده ترین خبرها