تیلرسون: تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال خواهیم کرد

تیلرسون: تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال خواهیم کرد
شنبه 16 دی 1396 - 11:34

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با سی ان ان گفت: تحریمهای بیشتری علیه ایران در راه است.

العالم - آمریکا

خبرنگار سی ان ان از رکس تیلرسون پرسید، حتی اگر پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید کنید، آیا تحریم های غیر هسته ای بیشتری در راه خواهد بود؟

وی در پاسخ با این ادعا که برنامه توسعه موشک های بالستیک ایران نقض توافق های قبلی است افزود: روز گذشته وزارت خزانه داری اعلام کرد تحریم های غیرهسته ای بیشتری علیه ایران در راه است.

وزیر امور خارجه آمریکا در این مصاحبه در حمایت از آشوب‌های پراکنده در برخی شهرهای ایران گفت که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از خواست معترضان ایران از جمله خواست «انتقال مسالمت‌آمیز دولت» حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد که دولت ترامپ قصد دارد از طریق تقویت صدای معترضان، به آنها در انتقال قدرت در ایران کمک کند.

این دیپلمات آمریکایی به دولت ایران توصیه کرد که به مردم خود گوش فرا دهد.

تیلرسون در این مصاحبه که روز جمعه (دیروز) انجام گرفت، گفت: «در یک نقطه از زمان، افراد تصمیم‌ می‌گیرند که دیگر نمی‌خواهند به این شیوه زندگی کنند. مردم ایران تحت حکومت این رژیم متحمل رنج شده‌اند».

وزیر خارجه آمریکا گفت: «اما ما همیشه از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت حمایت می‌کنیم ما از انتقال خشونت‌آمیز قدرت حمایت نمی‌کنیم بلکه از انتقال مسالمت آمیز قدرت حمایت می‌کنیم و در سالهای گذشته با برگزاری اعتراضات گسترده در انتخابات 2009، شاهد چنین عباراتی (برای انتقال قدرت در ایران) بودیم و در این اعتراضاتی که امروز در خیابان‌ها شاهد آن هستیم».

تیلرسون روز گذشته بر قصد دولت آمریکا برای «بررسی کلیت اقدامات و رفتارهای ایران» تأکید کرد و گفت که تحریم‌های غیرهسته‌ای تا زمانیکه ایران «رفتار خود را تغییر دهد» همچنان برجای خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها