دخالت آمریکا، قطر و عربستان در انتخابات مصر

دخالت آمریکا، قطر و عربستان در انتخابات مصر
جمعه 29 ارديبهشت 1391 - 07:06

رييس بخش امور بين الملل مجله اهرام درباره تهديد روند انتخابات مصر، به دليل دخالتهاي خارجي برخي کشورها، بويژه آمريکا، قطر و عربستان سعودي هشدار داد.

"اسامه الدليل" روز جمعه در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: تقلب در صندوق هاي راي انتخابات آتي مصر را تهديد نمي كند، بلكه تأثیرگذاری بر آرا پيش از رسيدن به صندوقها تهدیدی برای این انتخابات است .. زيرا كشورهاي مختلفي با اهداف سياسي از اين انتخابات حمايت مالي كردند، كه به دنبال آن دارالفتواي مصر دريافت رشوه هاي سياسي براي انتخابات را صادر كرد.

وي افزود: علاوه بر اتاق عملياتی که در وزارت خارجه آمريكا براي مديريت انتخابات ریاست جمهوری مصر تشکیل شده، حمايت مالي  كشورهاي مختلف از جمله قطر عربستان و چند کشور دیگر با اهداف سياسي، تهديدي جدي براي اين انتخابات است .. همچنین مركزي براي سازمان اطلاعات مركزي امريكا در سفارت این کشور در قاهره وجود دارد  كه روند انتخابات را براي مداخله در زمان مناسب ، دنبال مي كند.

الدلیل با اشاره به سردرگمي و نگراني  مردم مصر پيش از حضور پای صندوق هاي راي افزود: علاوه بر حملات گسترده ضد نامزدهاي اسلام گرا، برخی رسانه ها نيز بر نگراني شهروندان مصري دامن مي زنند.

 الدلیل خاطرنشان کرد: اين انتخابات درحالی برگزار می شود که در کشور خلأ امنیتی احساس می شود و دولت نیز راهبردی مناسب در این زمینه در دست ندارد.

الدليل اظهار داشت: وعده هاي تبليغاتي، مناظره هاي تلويزيوني وتلاش رسانه ها هيچ كدام  بيانگر واقعيت نيست، زيرا هنوز مشكلات امنيتي و اقتصادي زيادي وجود دارد  وبرگزاري انتخابات در چنين شرايطي نگران كننده است.

 

AM - 17 - 22:13

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها