سرخوردگی آل خلیفه از مخالفت ایران با الحاق بحرین

سرخوردگی آل خلیفه از مخالفت ایران با الحاق بحرین
دوشنبه 1 خرداد 1391 - 09:22

در پي ناکام شدن طرح شاه سعودي براي الحاق بحرين به عربستان به دليل مخالفت گسترده بحريني ها و ديگر کشورهاي منطقه، شوراي وزيران آل خليفه با ادعاي حمايت مردم بحرين از اين موضوع، ايران را به سبک شمردن تلاشها براي "تکامل" اعضاي شوراي همکاري، متهم کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شورای وزیران آل خلیفه در نشست عادی هفتگی خود، به ریاست "خلیفه بن سلمان آل خلیفه" نخست وزیر بحرین، از اظهارات برخی مسئولان در جمهوری اسلامی ایران درخصوص طرح الحاق بحرین به عربستان انتقاد کرد و مدعی شد این اظهارات برخلاف معیارها و اصول حسن همجواری و معاهدات بین المللی است.

شورای وزیران آل خلیفه مدعی شد، جمهوری اسلامی ایران تلاشهای اعضای شورای همکاری برای افزایش همکاری ها و تکامل را سبک می شمارد.

این شورا از ایران خواست از تکرار چنین اظهاراتی که به روابط ایران و شورای همکاری ضربه می زند خودداری کند.

شورای وزیران آل خلیفه با تمجید از طرح شاه سعودی برای "انتقال از مرحله همکاری به اتحاد" مدعی شد که مردم بحرین از این طرح حمایت می کنند.

این ادعا درحالی مطرح می شود که این طرح به دلیل مخالفت اعضای شورای همکاری در نشست اخیر سران این شورا در ریاض ناکام ماند و بررسی آن به آینده موکول شد. چراکه فقط بحرین و عربستان موافقان این طرح شاه سعودی در این جلسه بودند.

مردم بحرین که هدف از این طرح شاه سعودی را الحاق کشورشان به عربستان می دانند، جمعه گذشته در تظاهراتی بسیار گسترده مخالفت قاطع خود را با این طرح شاه سعودی اعلام کردند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها