تظاهرات میلیونی مصریها علیه شفیق

تظاهرات میلیونی مصریها علیه شفیق
چهارشنبه 10 خرداد 1391 - 05:19

گروهي از جريان ها و جنبش هاي انقلابي و تظاهرکنندگان مصري در ميدان التحرير شهر قاهره خواهان برگزاري تظاهرات ميليوني عليه احمد شفيق نامزد انتخابات رياست جمهوري و از سران رژيم سابق مصر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم،گروهی از تشکل های انقلابی مصر از مردم درخواست کردند که روز جمعه در تظاهراتی میلیونی برای تاکید بر لزوم عزل احمد شفیق شرکت کنند.

"هیثم الشوان" هماهنگ کننده ائتلاف نیروهای انقلابی مصر هدف از برگزاری  تظاهرات را درخواست برای رد صلاحیت احمد شفیق دانست که ‌آخرین نخست وزیر رژیم حسنی مبارک به شمار می رود.

براساس آمار رسمی، محمد مرسی نامزد گروه اخوان المسلمین و احمد شفیق به ترتیب در دور اول انتخابات جایگاههای اول و دوم را از آن خود کردند و قرار است دردور دوم با هم به رقابت بپردازند.

الشوان گفت: ما در تظاهرات خواهان حذف شفیق از چرخه رقابت های انتخاباتی از طریق اجرای قانون عزل سیاسی هستیم که براساس آن سران وابسته رژیم مبارک از شرکت در فعالیت سیاسی مثل انتخابات ریاست جمهوری منع می‌شوند.

هماهنگ کننده ائتلاف نیروهای انقلابی مصر در ادامه افزود: این خواست زمانی بیش از پیش مورد تاکید قرار گرفت که از شفیق بابت فساد مالی شکایت‌هایی نیز صورت گرفته است.

وی گفت: نیروهای انقلابی و تشکل‌ های سیاسی از سه شنبه تجمع خود در میدان التحریر را آغاز کرده اند و درحال تهیه مستلزمات لازم برای برگزاری تظاهرات میلیونی روز جمعه هستند.

جنبش 6 آوریل نیز با انتشار بیانیه ‌ای تاکید کرد: ملتی که حسنی مبارک را سرنگون کرد بدون شک توان غلبه بر بازماندگان او را هم دارد.

این جنبش خواستار اجرای قانون عزل سیاسی درباره احمد شفیق و برکناری رئیس کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر شد.

گروه زیادی از احزاب و مردم مصر تاکید کرده اند که شفیق با تقلب در انتخابات وهزینه اموال عمومی توانسته است این آرا را کسب کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها