خشم کشورهای آفریقایی از دخالت امارات در سومالی و اریتره

خشم کشورهای آفریقایی از دخالت امارات در سومالی و اریتره
دوشنبه 9 بهمن 1396 - 15:22

تعدادی از کشورهای آفریقایی در اجلاس اتحادیه آفریقا در آدیس‌آبابا از دخالت روزافزون امارات در سومالی و پایگاه‌های نظامی آن در اریتره ابراز ناراحتی کردند.

العالم ـ آفریقا

برخی از کشورهای آفریقایی که روز یکشنبه (دیروز) در سی‌اُمین دور اجلاس اتحادیه آفریقا در آدیس‌آبابا پایتخت اتیوپی شرکت کرده بودند ضمن ابراز ناراحتی از دخالت امارات در سومالی و پایگاه‌های نظامی اریتره از احتمال شکایت به اتحادیه آفریقا خبر دادند.

این کشورها معتقدند امارات اقدام به ایجاد ناآرامی در سومالی و شورش علیه رئیس‌جمهور این کشور به دلیل مواضع آن در خصوص بحران به وجود آمده در شورای همکاری خلیج‌فارس، کرده است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، «ریما الهاشمی» وزیر مشاور در امور همکاری بین‌المللی امارات و مسئول پرونده آفریقا نیز در افتتاحیه اجلاس آفریقایی به عنوان عضو ناظر شرکت کرده بود.

به گزارش فارس، اجلاس اتحادیه آفریقا روز یکشنبه (دیروز) پایان یافت و شرکت‌کنندگان در آن درباره پاره‌ای از مسائل اختلافی به توافق رسیدند که از جمله آن انتخاب رئیس‌جمهور رواندا به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه آفریقاست.

شرکت‌کنندگان در این اجلاس همچنین درباره حل‌وفصل پاره‌ای از مسائل اختلافی از جمله طرح اجرای اصلاحات در اتحادیه آفریقا توافق کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها