صفوان القدسی: بسياری از كشورها در توطئه چینی عليه سوريه مشاركت داشتند

صفوان القدسی: بسياری از كشورها در توطئه چینی عليه سوريه مشاركت داشتند
چهارشنبه 11 بهمن 1396 - 00:23

نماینده گروه های سوری شرکت کننده در کنفرانس گفتگوی ملی سوریه در سوچی و رئیس این کنفرانس اعلام کرد: هدف جنگ تحمیلی بر سوریه نابودی این کشور و ضربه زدن به تاریخ و وحدت و موقعیت آن بود. موقعیت و نقش سوریه در منطقه پیرامونی و جهان نقش مهمی بود و کشورهای بسیاری در توطئه چینی علیه سوریه مشارکت داشتند.

صفوان القدسی افزود: بر اهمیت نقش سیاسی و نظامی روسیه در حمایت از سوریه تأکید می کنم. داعش در سوریه نابود شد، اما سایر گروه های تروریستی هنوز در سوریه باقی مانده اند و نابودی آنها نیز ضروری است.

وی گفت: قانون اساسی سوریه با همه پرسی مردمی تصویب شده است و با توجه به سیر تحولات کنونی، بازخوانی و بازبینی در آن ضروری به نظر می رسد. در خلال کنفرانس سوچی برخی از اختلاف نظر ها پیش آمد که امری طبیعی است. اغلب ملت سوریه در مقابل تروریسم و گروه های تروریستی حمایت شده از جانب آمریکا ایستادند.

وی افزود: کنفرانس سوچی بر اساس همه معیارها موفق بود و زمینه انتقال مناسبی را برای حل و فصل بحران سوریه فراهم کرد. روسیه برای محافظت از دولت سوریه از آن پشتیبانی سیاسی و نظامی کرد.

القدسی گفت: پس از جنگ در سوریه بازنگری در برخی از بندهای قانون اساسی ضروری به نظر می رسد. مراحل آینده تحولات سوریه، شاهد انعکاس مثبت کنفرانس گفتگوی ملی سوریه در سوچی خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها