چگونه کانادا به مقابله با زمستان می رود؟

چگونه کانادا به مقابله با زمستان می رود؟
پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 - 12:32

زمستان های سخت و طولانی به کانادایی ها آموخته است که چگونه مانع از تاثیر سرمای شدید، برف و یخبندان در زندگی روزمره شهروندان و ضربه به اقتصاد این کشور شوند.

العالم - آمریکا

زمستان های سخت و طولانی به کانادایی ها آموخته است که چگونه مانع از تاثیر سرمای شدید، برف و یخبندان در زندگی روزمره شهروندان و ضربه به اقتصاد این کشور شوند.

رسیدن دما به منفی 20 تا 30 درجه و حتی بیشتر در برخی روزهای زمستان یا بارش برف سنگین در استانهای سردسیر و برخی شهرهای کانادا چیز عجیبی نیست برای همین علاوه بر نوع معماری، خودروسازی و دیگر امور مرتبط شهرداری ها و راهداری ها نیز با این شرایط خود را هماهنگ کرده اند.

البته با وجود همه آمادگی ها، گاهی سرعت یا شدت تغییرات جوی یا بارش برف و یخبندان به گونه ای بوده که در این کشور سردسیر هم وضعیت ویژه شامل بسته شدن جاده ها، ابطال پروازها و مشکلات رفت و آمد دیده می شود اما این موارد نادر و استثنایی به شمار می روند.

در کانادا، سوخت خودروها دارای درصدی از اتانول، مایع شستشوی شیشه با تحمل سرما تا منفی 40 درجه، باتری ها مقاوم و به جای زنجیر چرخ از لاستیک های زمستانی در تمام طول مدت فصل سرما استفاده می شود

براساس برنامه ریزی شهرداری تورنتو، با شروع بارش برف، ماشین های نمک پاش با اولویت بزرگراه ها و خیابانها اصلی شروع به نمک پاشی با دستگاههای خودکار و سرعت زیاد کرده و به محض رسیدن ارتفاع برف به دو سانتی متر، برف روبی از سطوح بزرگراه ها آغاز می شود.

شهرداری خیابانها و مسیرها را به 5 دسته تقسیم و با اولویت بندی برای هر کدام براساس ارتفاع برف، زمان شروع برف روبی و اتمام آن را مشخص کرده است. به این ترتیب عملیات پیشگیری از یخ زدن معابر یا پاک کردن مسیرها بر مبنای تعاریف معین و مدت مشخص انجام می شوند.

در صورتی که طوفان برفی در پیش باشد، شهردار و رئیس امور حمل و نقل اختیار اعلام وضعیت فوق العاده به مدت تقریبی 72 ساعت را دارند که در طی آن خودروهای عادی اجازه پارک کردن در مسیرهای مشخص شده را نخواهند داشت

مجموعه این اقدامات موجب باز بودن و ادامه کار ادارات، مدارس و سازمانها حتی در سردترین روزهای سال می شود.

صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها