آسوشیتدپرس: اف‌بی‌آی به مخالفت علنی با دولت ترامپ برخاسته است

آسوشیتدپرس: اف‌بی‌آی به مخالفت علنی با دولت ترامپ برخاسته است
پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 - 15:12

در پی تصمیم جمهوری‌خواهان کنگره و تأیید احتمالی ترامپ برای انتشار یادداشت‌های محرمانه مرتبط با پرونده دخالت روسیه، اف‌بی‌آی علنا صحت این اسناد را زیر سئوال برد.

العالم-آمریکا

به گزارش آسوشیتدپرس، اف‌بی‌آی در اقدامی که به مثابه نزاعی علنی با کاخ سفید است، درباره صحت یادداشت‌های محرمانه مرتبط با تحقیقات جاری درباره دخالت روسیه در انتخابات این کشور، که ترامپ خواهان انتشار علنی آن‌ها ابراز تردید کرد. اف‌بی‌آی درباره درستی این یادداشت‌ها از «نگرانی جدی» خود سخن گفته است.

بیانه تند و کوتاه اف‌بی‌آی که در این زمینه منتشر شده است، برای اولین مرتبه اختلاف با دولت ترامپ علنی شده است، مسئله‌ای که پیشتر اغلب در نشست‌های برگزار شده در پشت درب‌های بسته بین قضات عالی‌رتبه وزارت دادگستری و مقامات کاخ سفید پیگیری می‌شود.

در بیانیه اف‌بی‌آی آمده است: «همانطور که در بررسی‌های اولیه ما بیان شد، ما درباره اشکالاتی که به طور اساسی صحت این یادداشت‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، نگرانی جدی داریم».

به نوشته آسوشیتدپرس، در اقدامی که می‌تواند ماجرای این یادداشت‌ها و انتشار آن‌ها را پیچیده‌تر کند، یک عضو بلندپایه دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته گفت که رأی کمیته برای انتشار این یادداشت‌ها غیرمعتبر است، زیرا این یادداشت‌ها از سوی جمهوری‌خواهانی که آن‌ها را نوشته‌اند «به صورت محرمانه‌ای» تغییر داده شدهاند. آدام شیف، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که اعضای دموکرات این کمیته در نامه‌ای به رئیس این کمیته عنوان کرده‌اندکه پس از رأی‌گیری این کمیته برای ارسال این یادداشت‌ها برای رئیس جمهوری به منظور بررسی، متوجه انجام برخی تغییرات در این یادداشت‌ها شده‌اند. به گفته وی، بر این اساس، «کاخ سفید از روز دوشنبه در حال بررسی سندی استکه این کمیته هرگز انتشار علنی آن را مورد تأیید قرار نداده است».

ماجرای انتشار علنی این یادداشت‌ها بخشی از تلاش جمهوری‌خواهان برای آشکار کردن عملیات نظارتی غیرقانونی اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا در مراحل اولیه تحقیقات درخصوص ارتباط احتمالی روسیه با کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها