اردوغان: می‌دانم، اما نمی‌گویم!

اردوغان: می‌دانم، اما نمی‌گویم!
يکشنبه 15 بهمن 1396 - 23:56

رئیس جمهور ترکیه گفت، کشورش اطلاعاتی را درباره موشک ضد تانک که روز شنبه به کشته شدن پنج نظامی ترکیه ای در شمال سوریه منجر شد، در اختیار دارد.

العالم - ترکیه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد کشورش اطلاعاتی را درباره موشک ضد تانک که روز شنبه به کشته شدن پنج سرباز ترکیه ای در شمال سوریه منجر شد در اختیار دارد اما برای فاش کردن اسم کشوری که این سلاح را در اختیار مسلحین کُرد قرار داده، زود است.

رئیس جمهور ترکیه قبل از ترک استانبول به مقصد رم و واتیکان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ما اطلاعاتی در اختیار داریم، اما درست نیست قبل از اطمینان کامل آن را منتشر کنیم.

وی افزود: هر کشوری که این سلاح را داده باشد از تروریسم حمایت کرده است. زمانی که اطمینان پیدا کنیم، این اطلاعات را با جهان در میان خواهیم گذاشت.

یکشنبه با کشته شدن دو سرباز شمار نظامیان ترکیه ای که از ابتدای حمله به سوریه کشته شده اند به 16 نفر رسید.

شنبه با هفت سرباز کشته شده از جمله پنج سرباز در داخل یک تانک مرگباترین روز ارتش ترکیه از 20 ژانویه، آغاز حمله برای بیرون راندن یگان های مدافع خلق کرد  ی پ گ YPG ، شبه نظامیان کرد سوری، از شهر عفرین بود.

رسانه های حامی دولت ترکیه روز یکشنبه اعلام کردند این حمله با کمک یک موشک ضد تانک انجام شد که آمریکا در اختیار ی پ گ قرار داده؛ خبری که تایید نشده است. YPG متحد آمریکا در مبارزه علیه تروریست های وهابی صهیونیستی داعش به حساب می آید و واشنگتن سلاح در اختیار این گروه گذاشته است.

اردوغان همچنین به عزم ترکیه به ادامه این حمله به رغم این تلفات تاکید کرد.

وی همچنین از کشته شدن 935  تروریست  از آغاز این حمله خبر داد، آماری که امکان تایید آن به شیوه مستقل وجود ندارد.

آنکارا، ی پ گ را شاخه حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در سوریه می داند. ترکیه و متحدان غربی آنکارا پ ک ک را سازمان تروریستی تلقی می کنند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها