شخصیت حقوقی لبنانی:

می‌توان مسئولان امارات را محاکمه کرد

می‌توان مسئولان امارات را محاکمه کرد
چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 17:54

رئيس سازمان بين المللي مبارزه با فرار از مجازات، با بيان اينکه صهيونيست‌ها در پشت پرده تصميم مسئولان اماراتي براي اخراج کردن شهروندان لبناني قرار دارند، تصريح کرد مي توان عليه مسئولان اماراتي به دادگاه هاي لبنان شکايت کرد.

خانم می ‌الخنسا چهارشنبه شب در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی العالم درباره تصمیم امارات عربی متحد برای  اخراج کردن اتباع لبنانی تاکید کرد از اواسط سال ۲۰۰۰ میلادی، امارات به طور حساب شده اقدام به اخراج شیعیان لبنانی ساکن این کشور می‌کند  که بی‌گمان طرف‌های صهیونیست در پشت پرده این اقدام قرار دارند

مسئولان اماراتی فهرستی از اسامی هزار شهروند لبنانی تهیه کرده اند و قصد دارند آنان را، که اکثرا شیعه هستند، به دلیل هواداری از حزب الله از امارات اخراج کنند.

الخنساء، با بیان اینکه اخراج لبنانی‌ها پس از عقب نشینی ارتش صهیونیستی از جنوب لبنان در آوریل ۲۰۰۰ آغاز شد، تصریح کرد می‌توان مسئولان اماراتی را که در این اقدام دست دارند در دادگاههای لبنان محاکمه کرد.

وی گفت: اخراج شدگان نباید به سیاستمداران لبنانی تکیه کنند زیرا بسیاری از آنان از سوی امارات خریداری شده‌اند. از این رو، آن‌ها باید برای درخواست حقوق مشروع خود به قوه قضاییه مراجعه کنند.

این شخصیت حقوقی لبنانی تاکید کرد اتباع لبنانی می‌توانند برای محاکمه دولت امارات به مراجع قضایی بین المللی مراجعه کنند و حتی اموال منقول و غیرمنقول امارات را در خارج به جای خسارت وارده به خود ضبط کنند.

الخنساء افزود: اگر ثابت شود که امارات این عده را به ناحق و به طور غیرقانونی اخراج کرده است، قوانین بین المللی این کشور را مجبور به تضمین حقوق و جبران خسارت وارده به آنان می‌کند.

tt-6-18:37 

 

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها