محاکمه مبارک به زیان"شفیق" تمام شد

محاکمه مبارک به زیان
چهارشنبه 17 خرداد 1391 - 18:20

فعال سياسي مصري تاكيد كرد كه محاكمه حسني مبارك بر روند انتخابات تاثيرگذاشته و به نفع محمد مرسي تمام شده است.

" وليد حجاج " چهارشنبه شب در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت : نتيجه سخیف محاكمه مبارك به هيچ وجه با انتظارات خانواده هاي شهدا و مردم مصر تناسب ندارد.

وي افزود : حكم صادره در حق مبارك ، سبب شكل گيري دو جريان متفاوت شد ، جرياني كه خواهان ادامه فرايند انتخابات است و جرياني ديگر كه خواهان توقف فرايند انتخابات و تشكيل شوراي رياست جمهوري است.

اين فعال سياسي مصري خاطر نشان كرد : وضعي كه در حال حاضر بر كشور حاكم شده است ، نتيجه اشتباهات ، درگيري هاي سياسي و هرج و مرجي يك سال و نيمه است كه سبب بازگشت انقلاب به خانه اول شد.

وی افزود اکنون به جاي اينكه نيروهاي سياسي به نقشه راه مورد توافق پس از انقلاب پايبند باشند و در مسیر اصلاح قانون اساسي و تشكيل جمعيت موسسان براي تدوين قانون اساسي گام بردارند و به جاي اين كه رييس جمهور بر اساس صلاحيت ها و اختيارات مشخص انتخاب شود و به سمت اصلاحات اقتصادي و گسترش عدالت اجتماعي گام بردارد ،تنها درگیری های سیاسی جناح ها گسترده تر شده است.

" وليد حجاج " درباره دور دوم انتخابات رياست جمهوري كه قرار است در ماه جاري ميلادي در مصر برگزار شود گفت : هرگونه تلقب در اين دور از انتخابات ، آسيب هاي وحشتناكي به كشور خواهد زد به همين سبب همه بايد از يك نامزد واحد حمايت كنيم و براي حفظ منافع ميهن به نامزد منتخب مردم احترام بگذاريم و اين اساس دموكراسي است.

6-16:08

26

 
 

پربیننده ترین خبرها