عضو فراكسيون تغيير و اصلاح مجلس نمايندگان لبنان:

امنیت سوریه، امنیت لبنان است

امنیت سوریه، امنیت لبنان است
سه شنبه 23 خرداد 1391 - 08:36

عضو فراكسيون تغيير و اصلاح مجلس نمايندگان لبنان تاکيد کرد که امنيت سوريه امنيت لبنان است و لبنان هرگز به پايگاه يا گذرگاهي براي به خطر انداختن امنيت سوريه تبديل نخواهد شد.

" امیل رحمت" روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت:لبنان در چند هفته گذشته وارد مرحله بسيار خطرناكي شده است و نشست "بعبدا " براي پايان دادن به اين مرحله و ايجاد آرامش در ميان مردم لبنان برگزار شد، زیرا امنيت سياسي در لبنان باعث برقراري ثبات، رفع تنش ها و آرام شدن اوضاع مي شود.

عضو فراكسيون تغيير و اصلاح،گفت: نتايج نشست بعبدا قابل توجه بود و بيانيه اي در پايان اين نشست صادر شد كه مورد توافق همه گروه هاي سياسي است در حالي كه برخي گروه هاي سياسي انتظار داشتند كه اختلافات بزرگي در اين نشست پيش بيايد.

رحمت افزود: موفقيت نشست بعبدا نشان داد كه اختلافات سياسي نبايد مانع تحقق منافع ملي شود؛ مهمترين دستاورد نشست بعبدا توافق درباره اجتناب از بحران هاي منطقه، حفظ مرزهاي لبنان و سوريه و تعامل بي طرفانه با بحران سوريه است و همه گروه هاي سياسي لبنان از جمله گروه 14 مارس متعهد شدند كه به امور فوق الذكر پايبند باشند.  

نماينده مجلس لبنان، گفت: بحران سوريه مساله اي مربوط به ملت اين كشور است و ما از آنچه ملت سوريه بخواهد، حمايت مي كنيم و با دخالت خارجي مخالف هستيم.

اميل رحمت، افزود: ما در عصر جهاني سازي و تعاملات بين المللي زندگي مي كنيم و نياز به تعامل با ديگران و كمك هاي آنها داريم، اما اين تعاملات و كمك ها نبايد تأثيري در تصميمات سياسي و بحران هاي داخلي داشته باشد.

اميل پايداري ايران و تن ندادن به فشارهاي خارجي را ستود و گفت: عظمت ايران ناشي از تن ندادن به فشارهاي خارجي است، غرب ايران را زيرفشار گذاشته است اما ايران همچنان علم و فناوري را در همه زمينه ها توليد مي كند و ملت آزاديخواه ايران براي تبديل كشورشان به قدرت منطقه اي تلاش مي كنند كه اين امر جهان را شگفت زده كرده است.  

22:37.11



پربیننده ترین خبرها