درگيري در اردوگاه فلسطيني نهرالبارد لبنان

درگيري در اردوگاه فلسطيني نهرالبارد لبنان
شنبه 27 خرداد 1391 - 02:52

درگيري روز جمعه (26خرداد) ارتش لبنان با تعدادي از فلسطينيان ساكن اردوگاه نهرالبارد به كشته شدن 3 نفر و زخمي شدن 10 نفر ديگر منجر شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، پس از فروكش كردن ناامني ها در شمال لبنان، اين بار ساكنان اردوگاه نهرالبارد كه القاعده در ميان آنها نفوذ دارد، غروب جمعه به بهانه توقيف موتور سيكلت يكي از ساكنان اين اردوگاه، به ايستگاه ايست و بازرسي ارتش لبنان حمله كردند و تعدادي از نظاميان لبناني را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به دنبال اين حادثه، ارتش بر روي مهاجمان آتش گشود و دامنه درگيري ها بالا گرفت كه بر اثر آن تاكنون 3 تن از جمله دو كودك كشته شده اند.

اكثر خيابان هاي منتهي به اين اردوگاه نهرالبارد با آتش زدن لاستيك در حال حاضر مسدود است.

ارتش در حال حاضر نيروهاي خود را در منطقه مستقر كرده و در عين حال با ريش سفيدان فلسطيني منطقه براي بازگشت شرايط به حالت عادي وارد مذاكره شده است.

سران فلسطيني اين اردوگاه، خواستار محاكمه و مواخذه عاملان شليك به مردم عادي شدند.

نيروهاي ارتش لبنان در سال 86 توانستند پس از سه‌ماه درگيري با شورشيان گروه سلفي 'فتح‌الاسلام' كنترل كامل اردوگاه نهر‌البارد را در دست بگيرند.

در جريان درگيري‌هاي مسلحانه سه ماهه بين نيروهاي ارتش لبنان و شبه نظاميان فلسطيني مستقر در نهرالبارد 157 سرباز لبناني و 131 شبه‌نظامي كشته شدند. همچنين 42 شهروند غيرنظامي نيز جان خود را از دست دادند. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها