کودتای نرم نظامیان علیه انقلاب مصر

کودتای نرم نظامیان علیه انقلاب مصر
شنبه 27 خرداد 1391 - 16:59

قاهره(العالم)- عضو ارشد حزب "وسط" مصر، شوراي نظامي و دستگاه قضايي را به كودتاي نرم عليه انقلاب 25 ژانويه با هدف حفظ رژيم سابق و استفاده از همه ظرفيت ها به نفع احمد شفيق متهم کرد.

"عمرو عامر" عضو شوراي عالي حزب وسط مصر روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: مرحله انتقالي بعد از انقلاب به صورت بسيار حرفه اي از سوي شوراي نظامي و برخي ديگر از نهادها مديريت شد.

وی افزود: در این مرحله از دستگاه قانون گذاری و قضايي برای حفظ ساختار رژیم مبارک بهره بردند، و دستگاه قضايي به همراه شوراي نظامي با هدف حفظ این رژیم و به شكست كشاندن انقلاب مردم، كودتاي نرمي را برنامه ريزي و اجرا كردند.

عامر خاطرنشان کرد: انقلاب نشان داد كه همه نهادهاي تابع رژیم به فساد مبتلا شده اند؛ تقلب در انتخابات از مدت ها پيش آغاز شده است ، در انتخابات كنوني فقط آرا شمارش مي شود، و همه ابزارها و امكانات رژیم در مسیر منافع نامزدی خاص به کارگرفته شده است.

وي با انتقاد از اقدام كميسيون عالي انتخابات مصر مبني بر خودداري از ارائه فهرست رأي دهندگان به نامزدها گفت: هيچ دليل قانوني برای منع اين امر وجود ندارد.

عامر افزود: استدلال كميسيون عالي انتخابات در اين زمينه و ادعاي اين كه اين امر از اختيارات شوراي امنيت ملي مصر است، كاملا مردود مي باشد. زيرا در انتخابات پارلماني، فهرست مذكور در اختيار احزاب و گروه هاي سياسي قرار داده شده است.

عضو شوراي عالي حزب وسط مصر تأكيد كرد: همه تلاش ها با هدف دور زدن انقلاب محکوم به شکست است، و انقلاب مردمی که بر اساس عواملی مشخص آغاز گردیده است ادامه خواهد یافت زیرا این  عوامل نه تنها از بين نرفته بلكه بر قوت آنها افزوده شده است.

وي در پايان افزود: اخوان المسلمين به تنهايي قادر به تشکیل نظام جدید و از بین بردن باندهاي قوي و ريشه دار فساد در كشور نخواهند بود؛ بنابراين ضروري است همه نيروهاي انقلابي در اين زمينه متحد شوند.

 

MKH-16-16:53



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها