وحشت اسرائیل از انتقال سلاحهاي سوريه به مقاومت لبنان

وحشت اسرائیل از انتقال سلاحهاي سوريه به مقاومت لبنان
يکشنبه 28 خرداد 1391 - 05:42

مسؤولان رژيم اسرائيل از قرار گرفتن سلاحهاي پيشرفته و به زعم خودشان سلاحهاي شيميايي سوريه در دست مقاومت اسلامي لبنان، ابراز وحشت و نگراني کردند.

به گزارش شبکه خبری العالم، گزارشگر کانال ده تلویزیون رژیم اسرائیل در این خصوص خاطرنشان کرد: در راستای تحولات سوریه، برخی مسوولان از قرار گرفتن سلاحهای پیشرفته و شیمیایی سوریه در حوزه استقرار حزب الله ابراز نگرانی کردند.

سرتيپ "یانیر نافه" معاون رئیس ستاد ارتش اسرائیل با بزرگنمایی در این خصوص گفت: سوریها بزرگترین ذخایر اسلحه شیمیایی را در اختیار دارند و موشکها و خمپاره هایی که قادر است اسرائیل را هدف قرار دهد.

گزارشگر کانال ده تلویزیون رژیم اسرائیل افزود: سوریها ذخایر وسیعی از گازهای سمی "وی اکس" و "سارین" و "خردل" در اختیار دارند.و از نحوه تجهیز موشکهای دور برد اسکاد به این گازها اطلاع دارند.

وی افزود: اسرائیل انتقال سلاحهای سوریه به جنوب لبنان را عبور از خطوط قرمز می داند.تل آویو همه قوای خود را برای جلوگیری از انتقال سلاح سوریه به دست حزب الله بکار می بندد هرچند این اقدام به جنگ منتهی شود.

تلویزیون رژیم اسرائیل در همین حال بخشی از سخنان "ایهود باراک" وزیر جنگ اسرائیل را در این زمینه پخش کرد.

باراک گفت: به محض سرنگونی نظام بشار اسد فعالیتهای خود را برای جلوگیری از انتقال سلاحهای پیشرفته سوریه به جنوب لبنان، آغاز می کنیم.

گزارشگر اسرائیلی خاطرنشان کرد: اسرائیل از روند تحولات در سوریه و میزان مقاومت و پایداری بشار اسد در برابر مخالفان و هویت واقعی رئیس جمهور پس از بشار اطلاع ندارد.

"الون بن دیوید" تحلیلگر مسائل نظامی و راهبردی اسرائیل در این خصوص در گفتگو با تلویزیون اسرائیل گفت: در حال حاضر سه سناریو اسرائیل را تهدید می کند، سناریوی اول دسترسی حزب الله به سلاحهای شیمیایی سوریه است. سناریوی دوم قرار گرفتن این سلاحها در حوزه شورشیان سوریه می باشد این در حالی است که ما هیچ گونه شناختی از هویت شورشیان سوریه نداریم.

وی افزود: سناریوی سوم این است که در صورتی بشار خود را در حلقه محاصره دشمنان ببیند، در اقدامی مأیوسانه، اسرائیل را هدف حملات سلاحهای شیمیایی قرار می دهد.

ارتش اسرائیل رویارویی با این سناریوها را در دستور کار خود قرار داده است.

بن دیوید تحلیلگر مسائل نظامی و راهبردی اسرائیل گفت: اسرائیل در برابر این تهدیدات دست و پا بسته نخواهد نشست، حتی اگر عملکرد آن در رویارویی با این تهدیدات به جنگ منتهی شود.این طور که بنظر می رسد دوران ثبات و آرامش در مرزهای سوریه بسر رسیده است.

وی افزود: ما از هویت رهبران جدید سوریه پس از بشاراسد اطلاع نداریم. معلوم نیست نظام جدید حاکم در سوریه از نظام فعلی، برای اسرائیل خطرناکتر خواهد بود یا خیر؟

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها