نقشه خطرناک؛ راز شعله جنگ در غوطه دمشق چیست؟

نقشه خطرناک؛ راز شعله جنگ در غوطه دمشق چیست؟
دوشنبه 7 اسفند 1396 - 11:45

یک منبع نظامی سوریه در دمشق جزئیات "نقشه طراحی شده اسرائیل و آمریکا در منطقه غوطه شرقی در ریف دمشق" را فاش کرد.

العالم - سوریه

این منبع نظامی سوری تصریح کرد: نقشه این بود که نیروی هوایی رژیم اسرائیل چند موضع نظامی ارتش سوریه در ریف دمشق را بمباران کند. هدف از این بمباران زمینه سازی و هموار کردن شرایط برای تروریست های گروه مسلح موسوم به "جیش الاسلام" بود تا از مواضع خود در دو شهرک "النشابیه" و "اوتایا" در منطقه غوطه شرقی به سمت منطقه شرقی قلمون حرکت کنند که شاهد فرایند آشتی است.

این منبع نظامی سوری افزود: "در مقابل، پنج هزار عنصر مسلح خود را در منطقه التنف در مرز سوریه و عراق که یک پایگاه نظامی آمریکا در آنجا قرار دارد، آماده می کردند تا با پشتیبانی هوایی جنگنده های ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا برای ورود به منطقه غوطه شرقی، به سمت ریف های دمشق حرکت کنند. هدف از این اقدام ایجاد پایگاه نظامی آمریکا در منطقه غوطه شرقی بود. این همان هدفی است که گروههای مسلح به منظور تهدید امنیت شهر دمشق پایتخت سوریه در تلاش برای رسیدن آن هستند".

به گفته این منبع نظامی سوری، "ارتش سوریه توانست پیشروی شبه نظامیان جیش الاسلام از مواضع خود در منطقه غوطه شرقی به سمت منطقه شرقی قلمون را خنثی کند".

این منبع افزود: "با توجه به وجود این نقشه، ارتش سوریه به سرعت نیروهای نخبه، یگان ها و تیپ هایی را برای آغاز عملیات نظامی به محورهای منطقه غوطه شرقی اعزام کرد. این عملیات نظامی که بزرگترین عملیات برای آزاد سازی کامل غوطه شرقی به شمار می رود؛ رژیم اسرائیل و آمریکا را شوکه کرد و واشنگتن و تل آویو به این درک رسیدند که اجرای نقشه آنها غیرممکن شده است".

این منبع نظامی سوری خاطرنشان کرد: "تصمیم برای یکسره کردن نظامی اوضاع منطقه غوطه شرقی دمشق گرفته شده است و عملیات نظامی تا زمان اعلام آزادی کامل مناطق از دست تروریست ها - که محله های دمشق را روزانه با دهها فروند راکت و خمپاره روزانه هدف قرار می دهند- ادامه خواهد یافت".


6

پربیننده ترین خبرها