آمادگی یونیسف برای ارسال کاروان های کمک های بشر دوستانه به غوطه شرقی

آمادگی یونیسف برای ارسال کاروان های کمک های بشر دوستانه به غوطه شرقی
جمعه 11 اسفند 1396 - 14:32

مدیر منطقه ای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از آمادگی برای ارسال کمک های بشر دوستانه به غوطه شرقی خبر داد.

العالم - سوریه 

«گیرت کاپلار» مدیر منطقه ای یونیسف افزود: کاروان ها کمک های بشر دوستانه روز یکشنبه هفته آینده آماده ورود به غوطه شرقی هستتند.

وی گفت: این کاروان حامل کمک های بشر دوستانه برای 180 هزار نفر در غوطه شرقی است.

مدیر منطقه ای یونیسف اضافه کرد: دولت سوریه اجازه ورود این کاروان به غوطه شرقی را خواهد داد.

گیرت کاپلار در خصوص خروج زخمی های برای درمان به خارج از غوطه شرقی گفت: تاکنون توافقی در این زمینه صورت نگرفته است.

این در حالی است که با وجود تعیین گذرگاه از سوی ارتش سوریه برای خروج غیرنظامیان از غوطه شرقی، عناصر گروه تروریستی تحریر الشام مستقر در این منطقه از خروج ساکنان غوطه شرقی جلوگیری می کنند.

ارتش سوریه هفته گذشته نیز با ریختن اعلامیه هایی بر فراز غوطه شرقی در استان ریف دمشق از غیرنظامیان خواست که برای نجات جان خود و خانواده هایشان از این منطقه خارج شوند.

اعلامیه های قبلی حاوی شیوه های خروج امن شهروندان سوری از غوطه شرقی در استان ریف دمشق بود.

برخی از شهرک ها و مناطق غوطه شرقی در استان ریف دمشق محل حضور تروریست های تکفیری است که آنها از آن جا اقدام به شلیک گلوله های خمپاره و موشک به مناطق مسکونی شهر دمشق و حومه آن می کنند.

قطعنامه سازمان ملل برای برقراری آتش بس 30 روزه در سوریه از هفته گذشته در سراسر این کشور به اجرا درآمد؛ در این قطعنامه تصریح شده که پایان دادن به درگیری ها در سوریه شامل عملیات نظامی علیه 'داعش' ، 'القاعده' و 'جبهه النصره' (ANF) و سایر گروه های تروریستی نمی شود.

پربیننده ترین خبرها