آلمان و فرانسه از تشکیل یک دولت با ثبات در ایتالیا حمایت کردند

آلمان و فرانسه از تشکیل یک دولت با ثبات در ایتالیا حمایت کردند
سه شنبه 15 اسفند 1396 - 11:43

در پی پیروزی افراط‌گرایان در انتخابات پارلمانی ایتالیا و نگرانی‌ها از آینده سیاسی این کشور، برلین و پاریس از تشکیل یک دولت با ثبات در این کشور حمایت کردند.

العالم - اروپا

در پی پیروزی راست‌گرایان در ایتالیا و تشدید نگرانی‌ها از آینده سیاسی این کشور، آلمان و فرانسه خواستار ثبات در این کشور شدند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، حزب مستقل پنج‌ستاره و ائتلاف دست راستی لیگ در پی انتخابات روز گذشته توانستند نتایج قابل‌توجهی کسب کنند. این دو حزب دارای گرایش‌های راستی افراطی هستند و به همین دلیل کشورهای همسایه ایتالیا بر تحقق ثبات در این کشور تاکید دارند.

«اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان گفت: «ایتالیا دوست و شریک ماست و ما امیدواریم که دولتی با ثبات داشته باشد. این موضوع برای این کشور و اروپا اهمیت دارد.»

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه هم با اشاره به جمعیت فراوان پناهجویان در ایتالیا گفت که امروز این کشور با مشکلات فراوانی در پذیرش پناهجویان دست به گریبان بوده است و ما باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم.» سخنگوی کمیسیون اروپا هم ابراز امیدواری کرده است که دولتی باثبات در ایتالیا تشکیل شود.

در پی اختلاف میان احزاب چپ گرا و راست‌گرا، بیش از نیمی از ایتالیایی‌ها به پوپولیست‌ها و مخالفان منطقه یورو رای دادند. نتیجه انتخابات روز گذشته اینطور ارزیابی می‌شود که احزابی که از اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند، چندان از حمایت مردمی برخوردار نیستند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها