گزارش میدانی خبرنگار العالم از غوطه شرقی:

ارتباط گروه های تروریستی غرب و شرق غوطه قطع شد / سردرگمی تروریست ها از اقدامات ارتش سوریه / آزادی بیش از 40 درصد غوطه تنها در یک هفته

ارتباط گروه های تروریستی غرب و شرق غوطه قطع شد / سردرگمی تروریست ها از اقدامات ارتش سوریه / آزادی بیش از  40 درصد غوطه تنها در یک هفته
سه شنبه 15 اسفند 1396 - 17:55

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه گفت که فروپاشی خطوط دفاعی گروه های تروریستی و میزان پیشروی ارتش سوریه مشخص شده که بسیار شگفتی آور می باشد.

العالم - سوریه

«حسین مرتضی» خبرنگار و مدیر دفتر سوریه العالم در گزارش میدانی خود از «غوطه شرقی» گفت: یکی از افسران به ما گفت که خطوط ارتباط گروه های تروریستی میان غوطه شرقی و غوطه غربی قطع شده و ما الان در الریحان هستیم که شمال آن آزاد شده است.

از 2 محور به طرف الریحان پیشروی شده است، البته از شرق به غرب پیشروی ها صورت گرفته است در این منطقه به خاطر وجود درخت های زیاد و سنگرهای حفر شده توسط افراد مسلح، تبدیل به پناهگاهی مناسب برای تروریست ها شده است، محور دیگر به طرف مسرابا و بیت سوا است.

سیاست ارتش سوریه، تقسیم اراضی به مناطق و قطع ارتباط آنان با یکدیگر همراه با پیشروی مستقیم در عمق گروه های مسلح می باشد که این اقدام چالش عظیمی برای دشمن ایجاد کرده است و این سبب ایجاد خطر از چپ و راست برای دشمن شده است.

این نوعی دور  زدن از راست و چپ دشمن می باشد که اجازه تسلط و پیگیری را از آنان سلب نموده است که نهایتا به عقب نشینی آنان خواهد انجامید.

در 2 روز گذشته شماری از تروریست ها پس از آنکه سیطره شان را بر مناطق تحت سلطه خود از دست دادند  ، تسلیم شده اند.

مساحت غوطه شرقی 110 کیلومتر مربع است حدود 40 درصد آن توسط ارتش سوریه آزاد شده است که 40 تا 50 کیلومتر مربع است که فقط در یک هفته بوده است با اینکه خطوط مقدم دشمن دارای استحکامات زیادی است که ارتش سوریه توانست آن را بشکند و سبب انگیزه بیشتر برای ارتش سوریه جهت پیشروی شده است، بسیاری اشخاصی هستند داخل مناطق گروه های مسلح هستند که تحرکات افراد مسلح را به ارتش سوریه گزارش می دهند و حتی عمده غیرنظامیان با نظام سوریه هستند و اشخاصی هستند که با نزدیکانشان در غوطه ارتباط دارند و گفتند که آنان می خواهند از آن خارج شوند.

ارتش سوریه نزدیک اردوگاه الوافدین اقدام به برپایی چادر و اردوگاه کرده و برایشان غذا و دارو تهیه نموده است.

ارتش پیشتر با اعلامیه هایی که از هوا منتشر شد، کوشید مردم را از مناطق حمله در شهر دوما دور نماید و به همین دلیل مناطق غیرنظامی شهر گلوله باران نشد.

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه گزارش داد که ارتش سوریه به مسرابا در غوطه شرقی در اطراف دمشق رسیده و افراد مسلح در برابر پیشروی ارتش سوریه در محور الریحان در این منطقه گریختند.

اهالی روستای حموریه در غوطه شرقی دمشق پرچم این کشور را در مناطق مختلف این روستا برافراشتند.

اهالی روستای سقبا در غوطه شرقی دمشق پس از اهالی روستای حموریه، پرچم سوریه را در مناطق مختلف این روستا برافراشتند.

206

پربیننده ترین خبرها