نشست امنیتی در مرزهای لبنان و سوریه

نشست امنیتی در مرزهای لبنان و سوریه
سه شنبه 6 تير 1391 - 03:15

منابع خبري مي‌گويند در پي تشديد فعاليت‌هاي جاسوسي و اطلاعاتي عليه سوريه، به تازگي نشستي با حضور برخي از مقامات امنيتي کشورهاي درگير در بحران سوريه در مرزهاي لبنان با اين کشور تشکيل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم در این نشست که در شمال لبنان برگزار شده، افسران اطلاعاتی ترک، قطری، سعودی، فرانسوی، انگلیسی و آمریکایی مشارکت داشته‌اند و هدف اصلی آنها نیز بحرانی کردن فضای سوریه و دلداری دادن به سران شورشیان بوده است.

هفته‌نامه فلسطینی المنار که این خبر را به نقل از منابع آگاه منتشر کرده در ادامه آورده است که یک مامور امنیتی بلندپایه از سفارت آمریکا در این نشست حضور داشته و میزبانی آن نیز به عهده سمیر جعجع و وابستگان سعد الحریری بوده و آنها در این نشست با دو تن از فرماندهان گروه‌های شورشی – تروریستی فعال در سوریه دیدار کرده و سفارشاتی را به آنها می‌کنند.

بر اساس این گزارش گروه‌های تروریستی در سوریه دستور گرفته‌اند دست به خشونت‌های بیشتر به خصوص قتل عام شهروندان برای ورود به فاز جنگ مذهبی بزنند و کشتارهایی مانند الحوله را به وجود آورند تا در این سمت و پیش از برگزاری نشست گروه‌ تماس ژنو، در یک جنگ رسانه‌ای دست دولت سوریه بسته مانده شاید کشورهای حامی تروریست‌ها بتوانند وضعیت آنها را آنچه که هست، بهتر کنند.

هر چند این سومین نشست از این دست است که در مرزهای سوریه و لبنان برگزار می‌شود اما نشست‌های بیشتر به صورت روزانه در مرزهای ترکیه – سوریه برای توجیح کردن تروریست‌ها و هدایت آنها در داخل خاک سوریه ادامه دارد و بر این عملیات افسران اطلاعاتی آمریکایی نظارت مستقیم دارند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها