بیروت پناه گاه امن تروریستهای سوری

بیروت پناه گاه امن تروریستهای سوری
سه شنبه 13 تير 1391 - 10:05

لبنان به منطقه اي امن براي اقامت و فعاليت مخالفان نظام سوري تبديل شده است به طوري كه آن ها آزادانه در آن تردد مي كنند و ورود آنان فقط به برخي از مناطق ممنوع شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، روزنامه الاخبار چاپ لبنان گزارش مشروحی دارد از حضور تروریست های سوری در خاک لبنان به خصوص بیروت و بر این باور است که نه تنها شمال لبنان حضور دارند؛ بلکه پایشان به پایتخت هم باز شده است. در این گزارش آمده است مخالفان نظام سوريه ميان الحمرا و سوديكو و همچنين انتلياس تردد مي كنند و جز مناطق البقاع و الضاحيه در جنوب لبنان كه براي آن ها شبه ممنوع شده است، در بقيه مناطق آزادانه تردد مي كنند.

در ميان اين مخالفان، شماري از جنگجويان هم به سر مي برند كه پس از شركت در عمليات كشتار در سوريه ، براي استراحت و تجديد قوا به بيروت آمده اند.

يكي از آن ها در كافه اي در خيابان الحمرا درباره نخستين باري صحبت كرد كه حكم اعدام "عوايني" در منطقه تلكلخ اجرا کرد و تاكيد مي كند كه تجربه اول باعث شد ديوار خودداري فرو بريزد و در تجربه هاي بعدي بدون هرگونه احساس، به كشتار مي پرداختند.

با توجه به اين كه روستاهاي مرزي ميان سوريه و لبنان تحت سلطه مخالفان نظام سوريه بودند ، آنان از اين طريق به حضور خزنده در لبنان پرداختند تا جايي كه حضور آنها حتي در طرابلس نيز ثبت شد و چنان حضور آنها در اين شهر تثبيت شد كه آن را "پايتخت انقلاب سوريه " نام نهادند. در اين ميان شماري از جنگجويان، به بهانه ترس از ربوده شدن توسط نيروهاي حزب الله، با سلاح شخصي در شهر تردد مي كردند.

در اين ميان مشاهده شده است كه يكي از رهبران تندرو مخالف سوري با خودرويي حامل آرم مجلس نمايندگان لبنان تردد مي كرد و علاوه بر آن اخباري درباره تردد شماري از فرماندهان " ارتش آزاد سوريه " تحت حمايت شخصيت هاي سياسي لبناني نيز شنيده مي شود.

حضور مخالفان سوري در لبنان به همين شيوه گسترش مي يافت تا اين كه "شادي المولوي" توسط نيروهاي لبناني بازداشت و سپس تحت فشارهاي سياسي و مردمي آزاد شد. در اين مرحله بود كه "مصونيت سياسي" در دستور كار قرار گرفت و دستور داده شد كه هيچ سازمان امنيتي حق ندارد فعالان سوري را صرفنظر از هر جنايتي كه مرتكب شده است ، بازداشت كند. اين مساله سبب شد حضور مخالفان سوري در مناطق مختلف به شدت گسترش يابد.

به هين دليل مخالفان سوري اكنون مي دانند بازداشت آنها ممنوع شده است به همين سبب از هيچ اقدامي ابا ندارند اما با اين حال يكي از آن ها تاكيد مي كند كه "فقط در برخي از موارد مثل انتقال سلاح احتياط بيشتري مي كنيم زيرا مي دانيم كه حزب الله تحركات ما را رصا مي كند به همين سبب با دقت و توجه بيشتري عمل مي كنيم.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها