نقص سامانه دفاع هوایی عربستان کشته برجا گذاشت

نقص سامانه دفاع هوایی عربستان کشته برجا گذاشت
دوشنبه 6 فروردين 1397 - 05:17

اشتباه عملکرد و نقص سامانه دفاع هوایی عربستان در رهگیری موشک منجر به کشته شدن یک تبعه مصری در حملات موشکی یمن به خاک عربستان شد.

العالم - عربستان

"عبدالمطلب احمد حسین علی" تبعه مصری، در عملیات غیراصولی پدافند سعودی‌ها جان خود را از دست داد.

این شهروند مصری ساکن ریاض که گفته می‌شود کارگر یکی از کاخ‌های شاهزادگان سعودی در ریاض بوده است، به علت عملکرد اشتباه سامانه پدافند موشکی ارتش سعودی در هدف‌گیری موشک ارتش یمن بر فراز "مناطق مسکونی" و بازگشت موشک‌های پدافند به روی شهر ریاض، جان باخت.

این در حالی است که هدف موشک ارتش یمن، به اذعان سرهنگ ستاد "ترکی المالکی" سخنگوی نیروهای ائتلاف سعودی، "فرودگاه بین‌المللی ملک خالد" بوده که در ۳۵ کیلومتری شمال پایتخت واقع است و سامانه پدافند موشکی سعودی که می‌بایست صدها کیلومتر جلوتر آن را رهگیری و منهدم می‌کرد به علت عملکرد ضعیف، حتی در لحظات آخر و بر فراز مناطق مسکونی پایتخت نیز موفق به رهگیری موشک‌های شلیک‌شده به سوی فرودگاه و دیگراهداف نظامی نشد که این ضعف عملکردی در سامانه پدافندی، به سقوط یکی از موشک‌های پدافند بر روی منازل مردم و جان‌باختن و مجروحیت غیرنظامیان انجامید.

شب گذشته یگان موشکی انصارالله یمن از شلیک چندین موشک به چند هدف مهم در خاک عربستان خبر داد.

ائتلاف عربستان با تایید این موضوع اعلام کرد که 7 موشک از سوی یمن شلیک شده است. اگر چه ریاض مدعی است که همه موشکها، هدفگیری و منهدم شده است اما تصاویر و ویدئوهای منتشر شده نشان میدهد که سامانه پدافندی گرانقیمت عربستان به درستی عمل نکرده است و حداقل یکی از موشکهای این سامانه در یک منطقه مسکونی سقوط کرده است.

فیلمی که برخی منابع خبری منتشر کرده اند نشان میدهد که  یکی از موشک‌های شلیک شده از سامانه دفاع هوایی عربستان، دچار نقص فنی شده و لحظاتی بعد در داخل شهر ریاض فرود آمده است.

رسانه‌های عربستانی از کشته شدن حداقل یک نفر و مجروح شدن حداقل 2 نفر خبر داده اند.

حمله موشکی یمن به خاک عربستان در چهارمین سالگرد آغاز جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن صورت گرفته است، جنگی که تاکنون به صورت مستقیم و غیرمستقیم حدود 300 هزار کشته برجا گذاشته است

 

پربیننده ترین خبرها