دمشق بار دیگر خواستار خروج فوری نیروهای ترکیه از عفرین شد

دمشق بار دیگر خواستار خروج فوری نیروهای ترکیه از عفرین شد
دوشنبه 6 فروردين 1397 - 20:18

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که جامعه جهانی باید مانع تحرکات ترکیه در عفرین که موجب کشته شدن و آوارگی هزاران نفر از اهالی آن شده است، شود.

العالم - ترکیه

یک منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که «سوریه خواستار عقب نشینی فوری و بی قید و شرط نظامیان اشغالگر ترکیه از ارضی سوریه است.»

منبع مسئول افزود: سوریه از جامعه جهانی می خواهد تا مانع تحرکات ترکیه که موجب کشته شدن و آوارگی هزاران نفر از اهالی عفرین شده است، شود.

وی گفت: مسئولان ترکیه اخیرا عادت کردند که درباره از بین رفتن خطر امنیتی که ترکیه به بهانه آن در عفرین حضور دارند، اظهار نظر کنند.

وزارت خارجه سوریه هفته گذشته نیز به اظهارات اردوغان درباره سیطره نیروهای «مهاجم» ترکیه بر عفرین واکنش نشان داد و اعلام کرد که این اقدام ترکیه «غیر قانونی» است و نیروهای آن باید فورا اراضی سوریه را ترک کنند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرده بود که سوریه در عین حال که این اشغالگری ترکیه را محکوم می کند و از نیروهای مهاجم ترکیه می خواهد که فورا از اراضی سوریه عقب نشینی کنند، از شورای امنیت می خواهد که مسئولیت توقف این تجاوزگری ها را بر عهده بگیرد و فورا کمک های انسانی برای ساکنان عفرین ارسال کند.

پربیننده ترین خبرها