امريكا شمال لبنان را به اميرنشين القاعده تبديل كرده است

امريكا شمال لبنان را به اميرنشين القاعده تبديل كرده است
شنبه 17 تير 1391 - 07:03

بيروت (العالم) ـ نويسنده و تحليلگر سياسي لبناني، گفت: دستگاه هاي اطلاعاتي امريكا و رژيم صهيونيستي شمال لبنان را به يك اميرنشين القاعده تبديل كرده و كنترل آن را در اختيار گرفته اند.

ميخائيل عوض روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: قطر و برخي از جريان هاي عربستاني نيز از نظر مالي از اين اقدام آمريكا براي تجمع گروه هاي مسلح در شمال لبنان در زمنيه ضربه زدن به سوريه حمايت مي كنند.

اين كارشناس لبناني خاطرنشان كرد: اين اقدام را مي توان قيام مسلحانه در لبنان دانست زيرا ارتش براساس تصميمات سياسي يا وابستگي آن به غرب يا به دليل ضعف نظام حاكم لبنان و عدم نظارت بر ارتش، اين مناطق از كشور را ترك كرده و با برچيدن موانع، كنترل آن را به افراد مسلح واگذار كرده است.

عوض تصريح كرد: اين اقدام به ويراني و تخريب كل لبنان و به ويژه آسيب جدي به مسيحيان منجر خواهد شد و در روزهاي آينده خواهيم ديد كه به علت نفوذ گسترده افراد مسلح چه بلايي بر سر مسيحيان عكار و روستاهاي شمال لبنان خواهد آمد.

وي اقدام افراد مسلح در زمينه به كنترل در آوردن منطقه عكار در شمال لبنان را در پاسخ به درخواست جان مك كين، سناتور امريكايي مبني بر ايجاد يك منطقه حائل در شمال لبنان و كمك به مخالفان مسلح دولت سوريه دانست.

اين كارشناس لبناني اظهار داشت: اين طرح امريكايي اسرائيلي كه عربستان و قطر نيز از آن حمايت مي كنند باعث ويراني سراسر لبنان خواهد شد.

عوض تصريح كرد: جان مك كين با استفاده از ابزارهايي، اجراي توطئه هايش را آغاز كرده است و اين امر به منزله اجرايي شدن گفته هاي وي در هنگام ديدار از بيروت است.

وي گفت: حوادث اخير منطقه عكار و سراسر شمال لبنان، گسترش و نفوذ افراد مسلح، ايجاد پست هاي بازرسي گروه هاي مسلح، بستن راهها، ارعاب شهروندان و وادار كردن ارتش لبنان به برچيدن برخي از موانع و كنترل ميداني شمال لبنان در چارچوب اين طرح انجام مي گيرد.

عوض تاكيد كرد كه امريكا در صدد تبديل شمال لبنان به يك منطقه امن براي مسلح كردن و پناه دادن به مخالفان مسلح نظام سوريه است كه اين امر مي تواند به فروپاشي منطقه شمال و كشاندن آن به سوي تنش، ناامني و درگيري هاي فرقه اي و مذهبي منجر شود.

وي از نيروهاي سياسي، فرماندهي ارتش و وزارت خارجه لبنان به دليل استقبال از مك كين انتقاد كرد و گفت: آنها با وجود تحركات منفي مك كين، از ورود وي به كشور ممانعت نكردند و به اظهارات او پاسخ ندادند.

كارشناس لبناني افزود: آنچه در شمال لبنان اتفاق مي افتد به طور مستقيم با طرح امريكا و اروپا براي تبديل لبنان به مكاني براي تسويه حساب ها منطبق است.

عوض خاطرنشان كرد: آمريكا و غرب در صدد تسلط بر شمال لبنان هستند تا القاعده و گروه هاي مسلح فراري از سوريه يا اعزامي از كشورهاي عربي و اسلامي براي تخريب سوريه، در آن استقرار يابند.

وي افزود: امريكا و مك كين گروه هاي سلفي و القاعده، گروه بندر بن سلطان سعودي، شيوخ قطر و بسياري از افراد ديگر را در اختيار دارند كه آنها تحت عنوان اسلام، سلفي گري و القاعده به حمايت مالي و تسليحاتي از گروه هاي مسلح مي پردازند.

اين نويسنده و تحليلگر سياسي اظهار داشت: در حال حاضر آنها مشغول گسترش نفوذشان در عراق، سوريه، لبنان و كل منطقه هستند تا بدين وسيله طرح هاي اعلام شده شان براي تجزيه منطقه را اجرايي كنند.

Fz-6-18:49

پربیننده ترین خبرها