الزهار: تهدیدات اسرائیل نمی‌تواند مانع برگزاری راهپیمایی "بازگشت" شود

سه شنبه 7 فروردين 1397 - 14:34

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که تهدیدات رژیم صهیونیستی، نمی‌تواند ما را از ادامه روند برگزاری راهپیمایی بزرگ حق بازگشت منصرف کند.

العالم _ فلسطین اشغالی

محمود زهار عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، در گفت‌وگو با مرکز اطلاع رسانی فلسطین تصریح کرد که «دشمن صهیونیستی می داند که راهپیمایی بزرگ حق بازگشت نتایج فاجعه باری برای آن در بر خواهد داشت و ملت فلسطین ترسی از تهدیدات این رژیم ندارد.

وی با تاکید بر اینکه حمله به راهپیمایی حق بازگشت با واکنش مناسب مواجه خواهد شد، اعلام کرد که ملت فلسطین مقاومت را به وجود آورد و به هر شکل ممکن آنرا ادامه می دهد و در نهایت فلسطین را آزاد خواهد کرد و تهدیدات رژیم صهیونیستی نشانه مثبتی درباره راهپیمایی های حق بازگشت است.

این عضو برجسته دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی نمی تواند به راهپیمایی‌های حق بازگشت حمله کند و چنین اقدامی با واکنش مناسب مواجه خواهد شد.

وی افزود: افکار عمومی فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال 1948 با یهودی سازی یا چشم پوشی از حتی یک وجب خاک فلسطین مقابله می کنند.

زهار تصریح کرد که «حقی که آرمان هایی در بر داشته باشد، از بین نمی رود و اگر این آرمان ها مستندات دینی و تاریخی داشته باشند، طبیعتا محقق خواهند شد و بازگشت به فلسطین یک وعده الهی است.»

وی افزود:« پیام اصلی راهپیمایی های حق بازگشت این است که ملت فلسطین پس از 70 سال یا 700 و حتی 7000 سال حتی از یک وجب خاک فلسطین هم چشم پوشی نخواهد کرد و این هدفی است که این راهپیمایی دنبال می کند.»

زهار تاکید کرد ملت فلسطین که با تمامی ابزارهای مادی، نظامی و انسانی به مقاومت کمک کرده است، این راهپیمایی را به سرانجام خواهد رساند.

وی افزود: ملت فلسطین و جنبش حماس راه خود را می شناسند و ما می خواهیم به کسانی که فراموش کرده اند، یادآوری کنیم که ما در راه آزادی فلسطین قدم بر می داریم و این یک حقیقت جهانی، قرآنی و انسانی است و هر چقدر هم طول بکشد، ما حقوق مان را باز پس خواهیم گرفت.

این رهبر برجسته مقاومت فلسطین در بخش دیگری از سخنان خود به مجازات های تشکیلات خودگردان فلسطین علیه باریکه غزه اشاره کرد و گفت:« این ها مجازات نیستند، بلکه جنایت هایی هستند که محمود عباس مرتکب می شود. این ها جنایت های واقعی هستند و عباس در روزی از روزها از سوی فلسطینیان و حامیان آنها مجازات خواهد شد؛ چرا که جنایت با مرور زمان از بین نمی رود.

وی با طرح این پرسش که گناه مقاومت فلسطین و جنبش حماس و باریکه غزه چیست، تاکید کرد: حماس بر عهد و پیمانی که با خداوند و ملت فلسطین بسته است، وفادار باقی خواهد ماند.

وی درباره مانورهای گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اظهار داشت که «هیچ چیزی مانع از آزادی سازی سراسر فلسطین نمی شود و حتی اگر تمامی سلاح های دنیا در دست اسرائیل جمع شود، نمی تواند مانع از تحقق اهداف برنامه مقاومت شود.»

این رهبر حماس درباره "معامله قرن" نیز تاکید کرد که "معامله قرن" قبل از سال 1948 کلید خورد و نام آن "حل مشکل اسرائیل" است و نه "معامله قرن"، اما رژیم صهیونیستی نتوانسته است عزم و اراده ملت فلسطین و بسیاری از ملت های عربی را در هم بشکند و معامله قرنی که این رژیم از طریق آن سعی در نابودی مساله فلسطین را دارد، سرآغاز آزاد سازی فلسطین خواهد بود.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها