مذاکره دو سودان برای حل اختلافات

مذاکره دو سودان برای حل اختلافات
چهارشنبه 21 تير 1391 - 17:42

در پي شدت گرفتن اختلافات كشورهاي سودان و همسايه جنوبي خود، اين دو كشور دور تازه اي از مذاكرات را براي دستيابي به راه حل مشكلات فيمابين آغاز مي كنند.

خبرنگار العالم از خارطوم گزارش داد، اين مذاكرات تا اوايل ماه جاري ميلادي ادامه خواهد داشت، اما با توجه به لجبازي هاي دو طرف انتظار نمي رود اين دور از مذاكرات نيز نتيجه اي در حل و فصل مشكلات دو كشور داشته باشد.

دور تازه مذاكرات بر اساس قطعنامه 2046 شوراي امنيت برگزار مي شود .. قطعنامه اي كه پس از حمله سودان جنوبی و اشغال منطقه هجليج صادر شد. بر پايه اين قطعنامه دو كشور بايد مشكلات امنيتي و اقتصادي فيمابين به ويژه مشكلات مربوط به جنوب كردفان و نيل آبي و همچنين مساله نفت را حداكثر تا دوم آگوست آينده حل و فصل كنند.

" العبيد مروح " سخنگوي وزارت امور خارجه سودان در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: در زمان باقي مانده براي دو كشور ، امكان دستيابي به توافق وجود ندارد. بعيد نيست كه شوراي امنيت در صورتي كه در رفتار دو كشور تغييري احساس كند ، اين مهلت را تمديد كند.

"عبدالملك النعيم" تحليل گر سياسي سوداني در گفت و گو با شبكه العالم امكان دستيابي به هرگونه پيشرفت در اين مذاكرات را بعيد دانست و گفت: اتحاديه آفريقا به عنوان سازماني كه بايد بي طرفانه ميان دو كشور ميانجي گري كند ، فاقد ويژگي بي طرفي است و سعي دارد با وقت كشي مهلت تعیین شده به پایان برسد، به همين سبب بعيد به نظر مي رسد در اين مذاكرات هرگونه پيشرفتي حاصل شود.

 

11-07:55

26



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها