ظریف در باکو:

آمریکا امنیت جهانی را به خطر انداخته است

آمریکا امنیت جهانی را به خطر انداخته است
چهارشنبه 15 فروردين 1397 - 22:01

وزیر امور خارجه ایران با انتقاد از سیاست یکجانبه گرایی آمریکا، ادامه این رفتار دولت ترامپ را زنگ خطری برای صلح و امنیت بین المللی و جنبش عدم تعهد دانست.

العالم ـ آسیا

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از اتمام نشست سران ایران، روسیه و ترکیه درباره روند آستانه و حل و فصل سیاسی  اوضاع سوریه در آنکارا، برای شرکت در اجلاس میان دوره‌ای وزرای خارجه جنبش عدم تعهد (نم) وارد باکو شده است.

اجلاس میان دوره‌ای جنبش عدم تعهد با عنوان «ترویج صلح و امنیت بین‌المللی در راستای توسعه پایدار» پنجشنبه و جمعه 16 و 17 فروردین ماه سال جاری (پنجم و ششم آوریل) در باکو برگزار می‌شود.

ظریف در بدو ورود به باکو در فرودگاه حیدرعلی اف پایتخت جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد، چند جانبه گرایی یکی از موضوعاتی است که در جنبش عدم تعهد همواره بر روی آن تاکید شده و ما یکبار دیگر این روزها شاهد هستیم که دولت امریکا سیاست یکجانبه گرایی را با اصرار بیشتری دارد دنبال می کند.
وی با تاکید بر اینکه ،جنبش عدم تعهد همواره طرفدارچند جانبه گرایی بوده تصریح  کرد، در اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش که فردا و پس فردا در باکو برگزار می شود، اصرار امریکا بر یکجانبه گرایی از موضوعاتی است که باید مطرح و  بررسی شود.
ظریف گفته است، اجلاس جنبش عدم تعهد در فاصله دو اجلاس سران، یک اجلاس وزیران خارجه تشکیل می دهد که فرصت خوبی برای کشورهای عضو این جنبش است که آخرین تحولات بین المللی را بررسی کنند.

پیگیری جنایت رژیم صهیونیستی در اجلاس  عدم تعهد
وی، با اشاره به بحران اخیر فلسطین نیز خاطرنشان کرده است، اقدامات رژیم صهیونیستی علیه تظاهرات صلح آمیز در غزه تا دیشب موجب شهادت 20 فلسطینی شده است که این اقدامات از موضوعات مهمی است که در اجلاس جنبش باید پیگیری شود.
وزیر خارجه  کشورمان تصریح کرده، اقدام دولت امریکا در زمینه شناسایی قدس شریف بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بحث دیگری است که باید در جنبش عدم تعهد بایدبررسی شود.

خلع سلاح هسته ای 
به گفته ظریف، نکته دیگری که جنبش عدم تعهد همواره دنبال کرده، خلع سلاح هسته ای است، باز هم ما مشاهده می کنیم که دولت ترامپ با تخصیص مبلغ هنگفتی برای بازسازی سلاح هسته ای و تاکید بر استفاده از سلاح هسته ای، تمام دستاوردهای چند سال اخیر دراین زمینه را نابود می کند، این ها موضوعات مهمی است که جنبش عدم تعهد باید به آن بپردازد.

پربیننده ترین خبرها