سازمان ملل: شرایط برای بازگشت آوارگان روهینگیا به میانمار مساعد نیست

سازمان ملل: شرایط برای بازگشت آوارگان روهینگیا به میانمار مساعد نیست
يکشنبه 19 فروردين 1397 - 11:07

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انساندوستانه گفته است که هنوز شرایط برای بازگشت صدها هزار مسلمان آواره روهینگیا به کشور میانمار مساعد نیست.

العالم ـ آسیا

«اورسلا مولر» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انساندوستانه بعد از یک سفر 6 روزه به میانمار گفته که این کشور آسیایی برای بازگشت آوارگان مسلمانان روهینگیا آمادگی ندارد.

خبرگزاری رویترز، میانمار به تحریک پاکسازی قومیتی و وادار کردن 700 هزار مسلمان روهینگیا به ترک این کشور و رفتن به بنگلادش، متهم است.

مولر تصریح کرده، «از آنچه که من مشاهده کردم و از افراد شنیدم، هیچ دسترسی به خدمات درمانی وجود ندارد و نگرانی‌هایی درباره محافظت وجود دارد و آوارگی‌‌ها همچنان ادامه دارد و شرایط برای بازگشت (مسلمانان روهینگیا) مساعد نیست».

به گزارش فارس، اظهارات این مقام سازمان ملل بعد از آن اعلام شده است که دولت میانمار متعهد شده است که طبق توافق امضا شده در ماه نوامبر با بنگلادش، تلاش خود را برای تضمین بازگشت «منصفانه، انسانی و امن» مسلمانان روهینگیا به میانمار به کار گیرد.

یکی از مقامات میانماری ماه گذشته اعلام کرد که میانمار تاکنون چند صد آواره مسلمان روهینگیا را برای بازگشت احتمالی به این کشور مورد تأیید قرار داده است. این گروه «اولین دسته» از آوارگان خواهند بود و «هر زمان که امکان فراهم شود» به میانمار بازمی‌گردند.

پربیننده ترین خبرها