فرانسه مشارکت در حمله هوایی به پایگاه سوری را رد کرد

فرانسه مشارکت در حمله هوایی به پایگاه سوری را رد کرد
دوشنبه 20 فروردين 1397 - 11:03

ارتش فرانسه اعلام کرده که این کشور در حمله هوایی به پایگاه سوری در نزدیکی شهر حمص نقشی نداشته است.

العالم ـ اروپا

ارتش فرانسه گفته که این کشور حمله هوایی علیه پایگاه هوایی «تیفور» (T-4) در حومه حمص در سوریه صورت نداده است.

بنابر اعلام رسانه ها، حمله موشکی صبح امروز (دوشنبه) به فرودگاه تیفور در شهر حمص سوریه، شماری شهید و مجروح برجا گذاشت.

در ساعات نخست بامداد امروز چند فروند موشک به فرودگاه تیفور حمص شلیک شد که پدافند هوایی سوریه توانست 8 فروند از آنها را پیش از اصابت به هدف سرنگون کند.

به دنبال اعلام حمله موشکی به فرودگاه تیفور حمص، سخنگوی وزارت جنگ آمریکا (پنتاگون) نیز حمله آمریکا به پایگاه های سوریه را تکذیب کرد.

پنتاگون با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در شرایط کنونی وزارت دفاع آمریکا هیچ حمله ای به سوریه انجام نمی دهد اما اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارد و از تلاش های دیپلماتیک فعلی برای محاکمه عوامل استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه حمایت می کند.

آموس یادلین، رئیس پیشین اطلاعات ارتش اسرائیل روز یکشنبه (۱۹ فروردین/ ۸ آوریل) از آمریکا خواسته بود که به تلافی حملات ارتش سوریه به غوطه شرقی که با حمایت جنگنده‌های روسی انجام گرفت، علیه سوریه دست به اقدام نظامی بزند.

شنبه شب (18 فروردین ماه) در حالی که ارتش سوریه برای آزادی کامل غوطه شرقی و خارج کردن تروریست‌ها و خانواده‌هایشان از منطقه دوما، آخرین گام‌ها را برمی‌داشت، به ناگهان این منطقه مورد حمله شیمیایی قرار گرفت و بیش از ۱۵۰ سوری کشته شدند.

غرب همواره به هنگام بروز حملات شیمیایی، دولت سوریه را متهم به انجام این حمله می کند تا به این بهانه به حملات هوایی و فشار بیشتر بر این کشور مبادرت کند.

پربیننده ترین خبرها