جنگ 33 روزه،تغيير موازنه قدرت به نفع حزب الله

جنگ 33 روزه،تغيير موازنه قدرت به نفع حزب الله
يکشنبه 25 تير 1391 - 05:33

بيروت (العالم)- مردم لبنان اين روزها خود را براي گراميداشت سالروز جنگ 33 روزه آماده مي كنند كه نيروهاي مقاومت اسلامي لبنان در آن جنگ پيروزي تاريخي اي را در برابر نيروهاي متجاوز رژيم صهيونيستي به خاك لبنان رقم زدند.

به گزارش خبرنگار شبكه خبري العالم، موفقيت حزب الله در هدف قرار دادن ناوچه "ساعر" و انهدام گسترده تانك هاي "مركاوا"، كه از نظر استحكام شهرتي در دنيا براي خود كسب كرده بود، از جمله رويدادهاي مثال زدني اين جنگ به شمار مي رود.
 
دستاوردهاي اين جنگ اما براي مقاومت اسلامي به زمان جنگ محدود نماند و رژيم صهيونيستي از آن زمان، از موازنه قواي ناشي از پيروزي حزب الله دراين جنگ در نگراني به سر مي برد.

امين حطيط، كارشناس امور راهبردي، در اين باره در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت، با وجود مقاومت و پيروزي ها و توانمندي هايش و موازنه بازدارنده بدست آمده، دشمن وادار به عقب نشيني شده است.

وي افزود: درست است كه دشمن همچنان توان تجاوز به لبنان را دارد اما توان جلوگيري از پاسخ مقاومت را ندارد.

ايلي الفرزلي، معاون پيشين رئيس پارلمان لبنان، نيز درباره نقش سيد حسن نصر الله در جنگ 33 روزه گفت: شخصيت سيد حسن نصر الله نقشي محوري در پيروزي مقاومت اسلامي لبنان در اين جنگ داشت.

وي ايمان عميق ايشان را از جمله علل رهبري موفقيت آميز وي در جنگ مزبور و در تاريخ پيروزمندانه مقاومت اسلامي دانست.

لبنان پيش از شكل گيري نيروهاي مقاومت در اين كشور هدف سهل الوصولي براي رژيم صهيونيستي بود كه در هر زمان مي توانست متعرض آن شود.
 
اما قواعد بازي در رويارويي مقاومت اسلامي با رژيم صهيونيستي، پس از جنگ 33 روزه در سال 2006 ، با تغيير موازنه قوا به نفع لبنان بيش از پيش دگرگون شد.

AM - 14 - 18:11

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها