آیت‌الله امامی کاشانی: مثلث شوم واشنگتن، تل آویو و ریاض راه وهابیت را دنبال می کنند

آیت‌الله امامی کاشانی: مثلث شوم واشنگتن، تل آویو و ریاض راه وهابیت را دنبال می کنند
جمعه 24 فروردين 1397 - 14:09

خطیب نمازجمعه تهران گفت: دولت سعودی از 80 سال پیش برای رشد وهابیت شکل گرفت و اکنون شاهدیم که مثلث شوم واشنگتن، تل آویو و ریاض برای دنبال کردن راه وهابیت تشکیل شده است.

العالم- ایران/ سیاسی 

 آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: تفرقه انداختن بین مسلمانان از 300 سال پیش توسط انگلیسی ها در کشورهای اسلامی شروع شد و از 80 سال پیش دولتی برای وهابیت و خالی کردن اسلام از محتوا به اسم دولت سعودی تشکیل شد.
وی ادامه داد: این دولت از همان زمان با هدف رشد وهابیت تشکیل شد و ثروت عربستان هم به عنوان پشتوانه مالی آن مورد استفاده قرار گرفت.
امام جمعه موقت تهران افزود: تشکیل دولت سعودی برای رشد وهابیت، حقیقتی است که پیش از این مردم عادی خیلی از آن اطلاع نداشتند اما کم کم این مساله روشن شد.
آیت الله امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به مبعث حضرت محمد (ص) گفت: در دعاهای امشب آمده است «خدایا تو را قسم می دهم به بالاترین تجلی ها» که این بالاترین تجلی ها منظور پیامبر (ص) است.
وی اضافه کرد: اسماالحسنی در هر فرد به اندازه ای تجلی پیدا کرد اما در پیامبر اکرم (ص) به طول کامل ظهور کرد.
آیت الله امامی کاشانی که در خطبه نخست به تفسیر سوره علق پرداخت و گفت: این آیه « عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ» به تجلی اسماالحسنی در پیامبر اکرم (ص) اشاره می کند.

پربیننده ترین خبرها