واکنش وزارت خارجه روسیه/ حملات آمریکا فرصت صلح در سوریه را از بین برد

واکنش وزارت خارجه روسیه/ حملات آمریکا فرصت صلح در سوریه را از بین برد
شنبه 25 فروردين 1397 - 11:44

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که بمباران دمشق در لحظه‌ای اتفاق افتاد که این کشور فرصت تحقق صلح و آینده مسالمت‌آمیز را داشت.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش المیادین، وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده که بمباران دمشق به منزله هدف قرار دادن پایتختی با حاکمیت مستقل است که سال‌هاست با تروریسم می‌جنگد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در تمسخر رهبران آمریکا که خود را افرادی استثنایی می‌دانند، تصریح کرده، این حملات در لحظه‌ای دمشق را هدف گرفت که سوریه به سمت آینده‌ای مسالمت‌آمیز حرکت می‌کرد.

به گفته وی، بهار عربی در ابتدا ملت سوریه را آزمایش کرد، بعد از آن داعش و الان موشک‌های هوشمند آمریکا. این حمله در این لحظه که سوریه مقابل آن قرار داشت غیرمنصفانه بود.

یک مقام ارشد دومای روسیه نیز در واکنش به تجاوز نظامي آمريکا، انگليس و فرانسه به سوريه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به آدولف هیتلر تشبیه کرد. 
الکساندر شرین معاون کمیته دفاعی دومای روسیه اعلام کرد که وی این اقدام را اقدامی علیه روسیه می داند.
وی گفته است، ترامپ را می توان هیتلر شماره دو عصر معاصر لقب داد زیرا وی زمان حمله به سوریه را درست مقارن با حمله هیتلر به اتحاد جماهير شوروی انتخاب کرد.

آنتونیو گوترش،دبیرکل سازمان ملل،نیز با صدور بیانیه‌ای در پی تجاوز موشکی آمریکا و متحدانش به خاک سوریه از تمامی کشورهای عضو این سازمان خواست تا از خود خویشتنداری نشان دهند و از اقداماتی که به تشدید اوضاع سوریه منجر می‌شود، پرهیز کنند.

حمله هوایی آمریکا، فرانسه و انگلیس صبح امروز (شنبه) به بهانه حمله ادعایی شیمیایی در شهر دوما واقع در غوطه شرقی، علیه سوریه به رغم هشدارهای روسیه انجام شد. برخی منابع می گویند که آمریکا 1100 الی 120 موشک به سوریه شلیک کرده است.

دولت سوریه در پی توافقی که در سال 2014 صورت گرفت، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است. 

از سوی دیگر روسیه اعلام کرده که بنا بر اسناد  به دست آمده حملات شیمیایی در دوما طرحی از  سوی انگلیس برای متهم کردن دولت سوریه بوده است.

پربیننده ترین خبرها