رئیس گروه پارلمانی ارتباط سوریه در دومای روسیه:

حمله به سوریه برای به شکست کشاندن تحقیقات شیمیایی بود

حمله به سوریه برای به شکست کشاندن تحقیقات شیمیایی بود
شنبه 25 فروردين 1397 - 12:10

رئیس گروه پارلمانی ارتباط سوریه در دومای روسیه گفته که حملات موشکی و هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه برای به شکست کشاندن تحقیقات سازمان منع تسلیحات شیمیایی در باره حمله ادعایی شیمیایی در دومای سوریه صورت گرفت.

العالم ـ اروپا

«دیمیتری سابلین» خاطرنشان کرده، حملات موشکی به دمشق و مناطق دیگر سوریه با هدف ناکام گذاشتن تحقیقات سازمان منع تسلیحات شیمیایی در دومای سوریه به اجرا درآمد.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از سابلین خاطرنشان کرده، هدف از حمله های امروز به سوریه این بود تا تحقیقات کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی در دوما به شکست کشیده شود.
وی با بیان اینکه در هنگام حمله موشکی، در مرکز دمشق حضور داشت و صدای انفجارها را شنیده، گفته  است، سیستم های پدافند موشکی سوریه خوب کار می کرد. 
سابلین خاطرنشان کرده، انتظار می رفت غربی ها به سخنان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه توجه می کردند که گفته است چنین اقدامی بدون پاسخ نمی ماند.

حمله هوایی آمریکا، فرانسه و انگلیس صبح امروز (شنبه) به بهانه حمله ادعایی شیمیایی در شهر دوما واقع در غوطه شرقی، علیه سوریه به رغم هشدارهای روسیه انجام شد. برخی منابع می گویند که آمریکا 1100 الی 120 موشک به سوریه شلیک کرده است.

تروریست های سوریه و حامیان آنان مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و ‏در جریان آن 75 نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند‎.

دولت سوریه در پی توافقی که در سال 2014 صورت گرفت، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است. 

از سوی دیگر روسیه اعلام کرده که بنا بر اسناد به دست آمده حملات شیمیایی در دوما طرحی از  سوی انگلیس برای متهم کردن دولت سوریه بوده است.

پربیننده ترین خبرها