عفو بین الملل خواستار تحقیق درباره کشتار فلسطینی ها شد

عفو بین الملل خواستار تحقیق درباره کشتار فلسطینی ها شد
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 15:45

عفو بین الملل خواستار پایان یافتن استفاده از قوه قهریه علیه فلسطینی ها از سوی مقامات رژیم صهیونیستی و تحقیقات مستقل درباره کشتار معترضان بی دفاع شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

عفو بین الملل، مستقر در لندن در تارنمای این سازمان، بار دیگر خواستار انجام تحقیقاتی مستقل و مؤثر درباره گزارش های مربوط به استفاده سربازان رژیم اشغالگر قدس از سلاح های گرم و سایر ابزار سرکوب علیه معترضان فلسطینی غیرمسلح شد. 
جمعه گذشته، سومین هفته 'راهپیمایی بزرگ بازگشت' فلسطینی های ساکن غزه در منطقه مرزی مشترک با رژیم اشغالگر قدس برگزار شد.
'مپدالنا مغربی' معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین الملل، گفت: جهان در طول سه هفته گذشته با دلهره ناظر استفاده لجام گسیتخه نیروهای اسرائیلی از قوه قهریه و کشتار معترضان، از جمله کودکانی بود که صرفاً خواستار پایان دادن به سیاست های ظالمانه اسرائیل در قبال غزه و برخورداری از زندگی شرافتمدانه هستند. 
وی افزود: مقامات اسرائیل باید هرچه زودتر دست از این سیاست ها بردارند و به تعهدات بین المللی خود پایبند باشند؛ استفاده وحشتناک از سلاح علیه معترضان غیرمسلح و کشتن آنها باید به عنوان کشتارهای بیرحمانه مورد بررسی قرار گیرد.
راهپیمایی بزرگ بازگشت که از ۳۰ مارس آغاز شده، تا ۱۵مه مصادف با هفتادمین سالگرد اشغال اراضی فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی، ادامه خواهد داشت. 
هدف ساکنان غزه، تأکید بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل متحد است که در بند 11 آن، حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین شان به رسمیت شناخته شده است.
در سه هفته گذشته، 32 نفر شهید و بیش از سه هزار نفر دیگر زخمی شدند. تصاویر و ویدئوهای منتشر شده، نشان دهنده شلیک گلوله های جنگی از سوی مأموران صهیونیستی به سمت فلسطینی هاست. 

پربیننده ترین خبرها