سوريه پشتيبان مقاومت فلسطين و لبنان

سوريه پشتيبان مقاومت فلسطين و لبنان
يکشنبه 1 مرداد 1391 - 12:37

غزه (العالم)- فلسطيني ها با اهتمام فراوان رويدادهاي سوريه را به عنوان كشوري كه حامي مقاومت فلسطين و لبنان است، دنبال مي كنند.

به گزارش يكشنبه خبرنگار شبكه خبري العالم، آن ها سوريه را ميزبان مقاومت و حامي آن در حوزه آموزش و تسليحات مي دانند و بر اين باورند كه اين كشور، فلسطيني ها و لبناني ها را قادر به دفاع از خويش در برابر رژيم تا دندان مسلح اسرائيل كرده است.

يك شهروند فلسطيني از نوار غزه به خبرنگار العالم گفت: ملت و نظام سوريه حاميان مادي و معنوي مقاومت بوده اند و از خداوند مي خواهيم آرامش را به اين كشور بازگرداند.

اين گزارش مي افزايد: مشكلات فراوان فلسطيني ها آن ها را از پيگيري اوضاع سوريه باز نمي دارد.

ديگر شهروند فلسطيني نيز به خبرنگار العالم گفت: آنچه رخ مي دهد توطئه آمريكا ضد نظام سوريه است زيرا سوريه حامي مقاومت در خاورميانه و پشتيبان درجه اول مقاومت فلسطين و لبنان است.

تحليلگران تاكيد مي كنند كه حمله گروه هاي مسلح به سوريه علاوه بر نظام حاكم، كل سوريه را به عنوان كشوري يكپارچه هدف قرار داده است.

به اعتقاد اين دسته از تحليلگران هدف از حملات گروه هاي تروريستي، تقسيم سوريه به چند كشور ناتوان و پراكنده به منظور تامين منفعت رژيم صهيونيستي است.

يحيي رباح تحليلگر سياسي فلسطيني در اين خصوص به خبرنگار العالم گفت: ما پيشتر از سقوط نظام سوريه نگران بوديم اما امروز بشدت نگران سقوط كشور سوريه و تقسيم آن به چند كشور كوچك هستيم.
Fz-22:7:46 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها