به نوشته یک نویسنده فلسطینی:

وابستگان صهیونیست و آل‌سعود از پیروزی حزب‌الله ناخرسندند

 وابستگان صهیونیست و آل‌سعود از پیروزی حزب‌الله ناخرسندند
چهارشنبه 4 مرداد 1391 - 10:38

يک نويسنده فلسطيني، به تلاش‌هاي تفرقه‌افکنانه برخي رژيم‌هاي عربي مانند عربستان سعودي در ميان امت اسلامي پرداخت و تاکيد کرد به جز مزدوران رژيم صهيونيستي و عربستان همه فلسطيني‌ها و مسلمان از پيروزي حزب الله لبنان شادمان شدند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، روزنامه فرا منطقه ای القدس العربی در مقاله‌ای به قلم رشاد ابو شاور نوشت حزب الله لبنان در روزهاي اخير، با حضور شمار زيادي از شخصيت هاي ملي لبنان از گروه‌هاي سياسي و طوايف مختلف ششمين سالگرد پيروزي را در جنگ 33 روزه جشن گرفت.

پيروزي در اين جنگ اگرچه توسط نيروهاي مقاومت در جنوب لبنان و حزب الله به دست آمد، در واقع پيروزي براي لبنان به جز مزدوران رژيم صهيونيستي و بهره گيرندگان از فتنه مذهبي بود كه از دلارهاي نفتي عربستان ارتزاق مي كردند.

پيروزي در اين جنگ در واقع افتخار بزرگي براي فلسطين و ميليون ها عرب ضد صهيونيست بود. سيد حسن نصرالله، به همراه مردم جنوب لبنان و ضاحيه، حامي فلسطين هستند و واقعيت آن است كه لبنان حامي فلسطين است.

این نویسنده فلسطینی افزود: در سال 1970 زماني كه اردن فلسطيني ها را اخراج كرد، مردم جنوب لبنان آن‌ها را پناه دادند و در نتيجه آن‌ها جايگاهي براي تقويت خودشان جهت مقاومت در برابر دشمن صهيونيستي يافتند.

سراسر خاك فلسطين مملو از يادگاري هاي مقاومتي است كه در جنوب لبنان از ميان فلسطيني ها و لبناني ها تشكيل شد و در اينجا به ويژه مي توان به جنوب لبنان، صور، صيدا، بيروت بزرگ و ضاحيه جنوبي آن اشاره كرد.

امروز، متأسفانه، در ميان كشورهاي عربي برخي كمك هاي  لبنان، حزب الله و مردم جنوب لبنان را به فلسطینی ها نادیده می گیرند، امری که حتي دشمن صهيونيستي نيز به اين امر اعتراف می‌کند. صهيونيست ها همواره از تهديدات حزب الله و نيروهاي آن و رهبر آن سيد حسن نصر الله در رعب و هراس به سر مي برند.

در ششمين سالگرد پيروزي مقاومت عده اي ادعا مي كنند حزب الله در بحران سوريه علیه مردم این کشور دخالت می کند. ادعای این افراد در حالی مطرح می شود که آنها دنبال ترویج فتنه مذهبي در لبنان و ساير كشورهاي اسلامي و عربي هستند.

علت مطرح شدن چنين ادعايي از سوي عوامل برخی رژیم های منطقه‌ای مانند عربستان سعودی این است كه آنها در بحران سوریه فرصت را برای ایجاد دودستگی و شکاف بین مردم این کشورمناسب دیده اند تا نظام و مردم آن را به ورطه نابودی بکشانند.

همین رژیم ها بودند که پیشتر هواپيماهاي غربي از پايگاه‌هاي هوایی آنها برخاستند و كشور عراق را بمباران و زمينه اشغال آن را فراهم كردند.

ترديدي نیست که حزب الله بسيار والاتر از آن است كه خود را در چنين جنگي وارد كند زيرا مقاومت همواره خود را از ورود به چنين نزاع خانمان براندازي دور نگه داشته است.

اگر برخی مدعی‌اند که حزب الله از سوریه سلاح دریافت می‌کند، باید به این واقعیت نیز توجه داشته باشند که بسیاری نیز از دلارهای نفتی سعودی ارتزاق می‌کنند و اکنون با القاعده متحد شده اند و اقدامات تروریستی آن را محکوم نمی کنند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها