60هزار فلسطینی قدس درمعرض جنایت هولناک اسراییل

 60هزار فلسطینی قدس درمعرض جنایت هولناک اسراییل
پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 - 12:38

قدس اشغالي (العالم) ـ مقامات رژيم اشغالگر تصميمي اتخاذ كرده اند كه درصورت اجرايي شدن، 60 هزار فلسطيني قدس از حقوق شهروندي محروم مي شوند.

به گزارش خبرنگار شبكه خبري العالم از قدس اشغالي، بر اساس اين تصميم مسوولان رژيم صهيونيستي، همه مناطقي كه در پشت ديوار حائل نژادپرستانه قرار دارد، از قدس شريف جدا و مسووليت اين مناطق را به آنچه كه موسوم به مديريت غيرنظامي كرانه باختري است، واگذار خواهد شد.

اين در حالي است كه در اين مناطق بيش از 60 هزار نفر از مردم قدس شريف ساكن هستند.

اسرائيل با اين تصميم به دنبال تبعيد شهروندان فلسطيني پشت اين ديوار، تسليم آنان به ارتش اسرائيل و در نهايت محروم كردن آنان از حقوق مدني است.

فضل طهبوب كارشناس مسايل اسراييلي در گفتگو با العالم تصريح كرد: اين اقدام از سوي شهرداري رژيم اشغالگر براي كوچاندن اجباري و اخراج نهايي مردم قدس از شهر خود است.

وي گفت: مردم اين مناطق كه از قدس شريف جدا خواهند شد، مقامات فلسطيني و يا اسراييلي مسوول آنها نخواهند بود بلكه به ارتش اسراييل واگذار مي شوند و از همه حقوق مشروع خود محروم مي شوند.

در اين طرح كه به زودي اجرا خواهد شد، شهر از ساكنينش تخليه مي شود و بيش از 60 هزار فلسطيني ساكن قدس در پشت ديوار حائل نژادپرستانه قرار خواهند گرفت و از همه حقوق مدني، بهداشت، آموزشي  و خدمات محروم مي شوند.

رامي صالح رييس مركز حمايت هاي حقوقي "قدس" در گفت وگو با العالم اظهار داشت: اين اقدام مقامات رژيم اشغالگر بسيار خطرناك است و بايد فلسطينيان آن را به طور دقيق بررسي كنند تا از عواقب آن در امان بمانند.

اين تصميم شهرداري رژيم صهيونيستي از خطرناكترين تصميماتي است كه قدس شريف و ساكنان آن را هدف قرار داده است.
 07:41

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها