ظریف به اظهارات پامپئو در باره ادعاهای نتانیاهو پاسخ داد

ظریف به اظهارات پامپئو در باره ادعاهای نتانیاهو پاسخ داد
سه شنبه 11 ارديبهشت 1397 - 17:05

وزیر امور خارجه ایران به اظهارات متناقض وزیر امور خارجه جدید آمریکا در سفر اخیر وی به غرب آسیا درباره توافق هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی توئیتری خاطرنشان کرده، «پاپمئو در روز 12 آوریل تصدیق کرد که نیازی به نگرانی درباره رد برجام وجود ندارد چرا که ایران «پیش از [انقضای] توافق در تلاش برای دستیابی به سلاح نخواهد بود»، و پس از آن نیز «به رقابت برای دستیابی به سلاح باز نخواهد گشت».

ظریف در ادامه تصریح کرده، «[وی] حالا می‌گوید «زمان آن است که به این مسئله رسیدگی شود که آیا ایران می‌تواند برای غنی سازی ... هرگونه مواد هسته‌ای مورد اعتماد قرار گیرد». پس، کدام یک درست است؟».

ظریف به ادعاهای مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا اشاره دارد که با استقبال از ادعای جدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان گفت که اطلاعات ارائه شده از سوی نتانیاهو نشان می‌دهد که توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی در سال 2015 بر اساس حسن نیت بنا نشده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در ادعایی بی‌اساس و واهی گفت که ایران کماکان برنامه هسته‌ای تسلیحاتی مخفیانه دارد.

وی علیرغم طرح این ادعاها هیچ شواهدی ارائه نداد که نشان دهد ایران توافق هسته‌ای را از زمان اجرای آن در ابتدای 2016 نقض کرده باشد.

اما وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به این ادعای نتانیاهو واکنش نشان داد و مدعی شد: اسنادی که اسرائیل از درون ایران به دست آورده فراتر از هر تردیدی درباره این است که ایران حقیقت را بیان نمی‌کند.

پربیننده ترین خبرها