جنایت افسران بازنشسته اسرائیلی در آفریقا

جنایت افسران بازنشسته اسرائیلی در آفریقا
يکشنبه 8 مرداد 1391 - 08:05

سازمان عربي حقوق بشر در انگليس درباره جنايات مزدوران اسرائيلي تحت پوشش شرکت هاي امنيتي در برخي کشورهاي آفريقايي هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در گزارش این سازمان آمده است: افسران ارتش رژیم اشغالگر پس از خدمت در ارتش و دستگاه های امنیتی صهیونیستی، در برخی کشورها شرکتهایی را برای ارایه خدمات امنیتی تأسیس می کنند .. که البته با توجه به حساسیت های موجود درباره تابعیت آنها، این شرکتها در کشورهای اروپایی ثبت می شوند و برخی از آنها نیز مزدورانی از کشورهای مختلف دنیا استخدام می کنند.

در این میان، شرکت امنیتی "بنیتال" در سال 1981 از سوی یک ژنرال بازنشسته اسرائیلی به نام "بنیتال" تأسیس شد. وی در گذشته مسئول امنیت برخی شخصیت های مهم صهیونیستی از جمله اسحاق رابین و شیمون پرز بود.

این شرکت که دارای 4 شاخه در اراضی اشغالی، فرانسه، آمریکا، و ایتالیا است، با ایجاد شبکه ای بین المللی اکنون در منازعات و جنگهای داخلی برخی کشورها حتی در قاره آفریقا دخالت دارد. مزدوران وابسته به این شرکت افرادی هستند که طبق دستور فرماندهان خود، دست به جنایتهای فجیعی زده اند.

سازمان عربی حقوق بشر هشدار داد: شرکت های امنیتی اسرائیلی در داخل اراضی اشغالی و خارج از آن بدون توجه به قوانین بین المللی فعالیت می کنند، و با توجه به فعالیت محرمانه و مخفیانه این شرکتها، حجم خسارتها و زیانهایی که آنها به شهروندان در کشورهای مختلف وارد می کنند، مشخص نیست.

این سازمان تأکید کرد: خطر این شرکتها، از شرکتهای مشابه آمریکایی مانند "بلک واتر" که در افغانستان و عراق دست به جنایت زده، کمتر نیست .. خدمت عناصر این شرکتها در ارتش رژیم صهیونیستی و جنایتهایشان در اراضی اشغالی، آنها را قادر می سازد که در کشورهای دیگر نیز دست به هر جنایتی بزنند.

سازمان عربی حقوق بشر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست در مجوز های صادر شده برای این شرکتها بازنگری کنند، تا کشورهای خود را به پایگاهی برای انجام جنایت به نام امنیت تبدیل نکنند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها