تحلیلگر سیاسی سوری:

همکاری کردستان عراق در توطئه علیه سوریه

همکاری کردستان عراق در توطئه علیه سوریه
دوشنبه 9 مرداد 1391 - 16:58

العالم،دمشق - تحليلگر سياسي سوري حکومت کردستان عراق را به همکاري در توطئه غرب عليه سوريه متهم کرد.

"ابراهيم زعير"روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، دولت اقليم كردستان عراق و تركيه را به توطئه چيني عليه سوريه و همکاری با غرب متهم كرد و گفت: بعد از نبرد سرنوشت ساز دمشق و شكست افراد مسلح، ارتش سوريه به سراغ گروه هاي مسلح در حلب رفت و با وارد كردن ضربات سنگين به آنها در بسياري مناطق مثل صلاح الدين آنها را شكست داد.

تحليلگر سياسي سوري، افزود: تروریست ها در سوریه اينك از منطقه اي به منطقه ديگر مي گريزند و با زمين گذاشتن تدريجي سلاح، نشان می دهند که شكست خورده اند.

زعیر درباره دعوت پاريس براي برگزاري نشست فوري شوراي امنيت در خصوص سوريه، گفت:پاريس و ديگر كشورهاي غربي همچنان با تحريك افكار عمومي جهان عليه سوريه و وارونه جلوه دادن حقايق تلاش مي كنند زمينه صدور قطعنامه عليه سوريه و دخالت نظامي در اين كشور را فراهم كنند.

وی تاكيد كرد كه پاريس به زودي با وتوي جديد روسيه و چين در شوراي امنيت مواجه خواهد شد و طرح هاي كشورهاي غربي هيچ وقت موفق نخواهد بود، زيرا روسیه و چين از اقدامات گروه هاي مسلح در سوريه اطلاع دارند.

تحليلگر سياسي سوري با اشاره به سفر "عبدالباسط سيدا"رئیس گروه موسوم به شوراي ملي مخالفین سوريه به كردستان عراق، اظهار داشت:برخي طرف ها عقيده دارند كه با اعزام افراد مسلح به سوريه مي توانند اوضاع داخلي اين كشور را تحت تاثير قرار دهند.

30-11:47

 

 

 



پربیننده ترین خبرها