وزیر نفت: بازار جهانی باید از دخالت سیاسی به دور باشد/ نمی توان ایران را در بازار انرژی نادیده گرفت

وزیر نفت: بازار جهانی باید از دخالت سیاسی به دور باشد/ نمی توان ایران را در بازار انرژی نادیده گرفت
يکشنبه 16 ارديبهشت 1397 - 16:58

وزیر نفت با تاکید بر اینکه ایران کشوری نیست که بتوان آن را در بازار جهانی نفت و انرژی نادیده گرفت، گفته، بازار جهانی نفت باید غیرسیاسی باشد زیرا دخالت ها سبب اختلال در روند کار آن می شود.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

«بیژن زنگنه» روز یکشنبه در آیین گشایش بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت گاز پالایش و پتروشیمی اظهار داشته، مدافع قیمت های بالای نفت نیستیم. ایران همواره دنبال قیمت معقول نفت است تا تولیدکنندگان را تشویق به تولید کند و بازار جهانی بی‌ثبات نشود.
وزیر نفت با بیان اینکه صنعت نفت در صورت کمک، به پیشران اقتصاد ایران تبدیل می شود، خاطرنشان کرده، صنعت نفت علاوه بر درآمدهای نفتی می تواند تحرک اقتصادی در کشور ایجاد کند.
وی با یادآوری این که اجرای طرح ها، بدون پیش بینی منابع مالی، موجب زیان پیمانکاران و سازندگان خواهد شد، به طرح های گازرسانی اشاره و تصریح کرده، در چهار سال به ١١ هزار و 500 روستا با 1.4 میلیون خانوار و ١٠٧ شهر با سه میلیون خانوار گازرسانی شده و همه این طرح ها از طریق ساخت و کار داخل انجام شده است.
وی به تعریف 34 طرح در صنعت نفت به ارزش 6 میلیارد دلار اشاره و خاطرنشان کرده، اجرای این طرح ها بیش از 50 هزار شغل ایجاد می کند.
وزیر نفت گفته، پنج قرارداد با سازندگان داخلی برای ساخت برخی کالاها امضا شده است.

میزان تولید بنزین 
وی میزان تولید بنزین کشور در سه ماهه نخست پارسال را ٦٢ میلیون لیتر در روز عنوان و تصریح کرده، این میزان در سه ماهه نخست امسال به ٧٧ میلیون لیتر و سه ماهه پایانی امسال به ٩٦ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

بهره برداری از 4 فاز پارس جنوبی
زنگنه اظهار داشته، امسال بخش دریایی 6 فاز پارس جنوبی و بخش خشکی چهار فاز آماده می شود.

زنگنه درمورد اقدامات جدید این وزارتخانه گفته، امسال در خصوص بخش دریایی 6 فاز پارس جنوبی اقدامات خوبی انجام شده است و در بخش خشکی ۴ فاز هم به بهره برداری رسیده است وبرداشت متناسب با کشور همسایه خواهیم داشت، برای امسال نیز تولیدات میدان های کاوه، بوشهر و مرجان به صادرات کشور اضافه خواهد شد.

وزیر نفت به امضای سه قرارداد جدید نفتی در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرده، بیش از 70 درصد اجرای این قراردادها به شرکت های ایرانی واگذار خواهد شد.
وی گفته، علاوه بر افرایش خوراک، امسال چند طرح جدید پتروشیمی نیز راه اندازی می شود.
بیست‌ و سومین نمایشگاه بین‎المللی صنعت نفت امروز(یکشنبه) با حضور 1053 شرکت ایرانی و 600 شرکت خارجی از 37 کشور آغاز بکار کرد.
کشورهای چین، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، انگلستان، روسیه، ژاپن، کره‌جنوبی، اتریش و هلند در این نمایشگاه پاویون دارند. این نمایشگاه از نظر وسعت و تعداد شرکت‌کنندگان نخستین نمایشگاه در سطح خاورمیانه و پنجمین نمایشگاه در سطح دنیا به شمار می‎رود.
بیست و سومین نمایشگاه بین‎المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی تهران از ساعت 10 تا 18 تا 19 اردیبهشت دایر است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها