رویترز: اقدام ترامپ بر ضد ایران یادآور دوران منتهی به جنگ با عراق است

رویترز: اقدام ترامپ بر ضد ایران یادآور دوران منتهی به جنگ با عراق است
پنج‌شنبه 20 ارديبهشت 1397 - 12:03

آمریکا بار دیگر در حال حرکت به سوی منازعه با یک قدرت در خاورمیانه به ظن فعالیت آن کشور در حوزه سلاح‌های هسته‌ای و حمایت از تروریسم است.

العالم _ آمریکا

پانزده سال پس از اشغال عراق به بهانه وجود سلاح‌های کشتار جمعی و پیوند با القاعده که نادرستی هر دو اثبات شد، آمریکا بار دیگر در حال حرکت به سوی منازعه با یک قدرت در خاورمیانه به ظن فعالیت آن کشور در حوزه سلاح‌های هسته‌ای و حمایت از تروریسم است.

سیاست دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران برای تعدادی از مقامات کنونی و اسبق این کشور که شاهد دوران منتهی به اشغال عراق در مارس سال 2003 بودند، جایی که شکاف‌های قومی و نژادی و حدود پنج هزار نیروی آمریکایی همچنان در آنجا پابرجاست، به گونه‌ای دلهره‌آور آشنا به نظر می‌رسد.

در این منازعه که بسیاری از تحلیلگران آن را یکی از مهم‌ترین رسوایی‌ها در سیاست خارجی آمریکا نامیده‌اند بیش از 4400 سرباز آمریکایی و صدها هزار عراقی جان خود را از دست دادند.

"پال پیلر،" تحلیلگر ارشد حوزه اطلاعات خاورمیانه آمریکا از سال 2001 تا 2005 در این خصوص می‌گوید: «شباهت‌های آزاردهنده و عجیبی درباره سوء‌استفاده از اطلاعات در آن زمان و هم‌اکنون وجود دارد. آنچه در جریان است، بهره‌برداری کاملاً یک‌سویه و غربال‌شده از اطلاعات است.»

 

پربیننده ترین خبرها