رييس كانون وكلاي سوريه:

جنگ طایفه ای و مذهبی در سوریه وجود ندارد

جنگ طایفه ای و مذهبی در سوریه  وجود ندارد
يکشنبه 15 مرداد 1391 - 13:39

العالم، دمشق ـ رييس كانون وكلاي سوريه تاكيد كرد كه هيچ جنگ طائفه اي و يا مذهبي در اين کشور وجود ندارد، بلكه درگيري هاي فعلي توسط گروه هاي مسلح وهابي، تكفيري و سازمانهاي وابسته به اخوان المسلمين عليه ارتش به راه افتاده است.

"نزار سكيف"روز یکشنبه به شبكه خبري العالم، گفت: دشمنان سوريه گمان می کنند كه مي توانند از اين اوضاع براي از بين بردن روحيه مقاومت و سرنگون كردن نظام استفاده كنند.

رييس كانون وكلاي سوريه با اشاره به اینکه تلاشهايي براي جلوه دادن نبردها به عنوان درگيري مذهبي و يا طائفه ای درجریان است ، افزود : ابتدا حوادث را تظاهرات غير مسلحانه جلوه دادند و بعد از هفته ها موضوع مسلح کردن و حضور گروههای تروریستی براي همه برملا شد، سپس اوضاع به سمت قتل و كشتارهاي جمعي پیش رفت.

سكيف درباره جنایات گروههاي مسلح در سوريه، تصريح كرد: ادعاي اين افراد زیر نام دروغین ارتش آزاد ، مبني بر اينكه به توافقنامه ژنو براي مبادله اسيران احترام مي گذارند، در واقع يك بازي خبیثانه است و از این طریق تلاش می کنند در سوریه به رسميت شناخته شوند.

وی تصريح كرد: سازمانهای فعال سوریه مانند القاعده و غيره، ساخته و پرداخته دستگاههاي جاسوسی آمريكا و برخي کشورهاي عربي هستند و سازمان اطلاعات تركيه نيز در آن دست دارد.

وی خاطرنشان کرد : وهابيت و جنبشهاي تندرو تكفيری ساخته دست آمريكايي ها است و واشنگتن از این ابزارها در مواقع لزوم استفاده مي كنند.

23:12

پربیننده ترین خبرها