افسران ترک و عربی در میان تروریستها درسوريه

افسران ترک و عربی در میان تروریستها درسوريه
سه شنبه 17 مرداد 1391 - 03:29

فعال رسانه اي و تحليلگر سياسي سوري تاكيد كرد كه در ميان گروهك هاي مسلح و تروريستي در سوريه افسران و جنگجوياني از تركيه، عربستان ، ليبي و تونس وجود دارند.

"محمد نصور" روز سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: پيش تر نيز منابع رسمي سوري از وجود افسران بيگانه ترك و غير ترك در ميان گروهك هاي مسلح خبر داده بودند به ويژه كه اين مساله را گزارش هاي رسمي نيز تاكيد كرده اند.

وي افزود: مسوولان سوري ، اسنادي درباره حضور عناصري از ليبي ، تونس ، عربستان و ديگر كشورها در چارچوب عمليات مسلحانه القاعده و ديگر گروهك ها ارائه كرده اند و با استناد به اين مدارك و اسناد مي توانند براي ايفاي نقش در حفظ امنيت شهروندان خود و پيگرد اين گروهك هاي شبه نظامي در اراضي خود اقدام كنند.

نصور گفت: اين گروهك ها در خارج از سوريه آموزش ديده اند و سپس به كشور منتقل شده اند. از اين رو هيچ كشوري در جهان چنين عملياتي را در اراضي خود نمي پذيرد.

اين تحليل گر سياسي خاطر نشان كرد: ارتش سوريه در شهرك هاي مختلف حلب در حال دستگيري افراد مسلح است اما در عين حال تلاش مي كند از آسيب ديدن غيرنظاميان جلوگيري كند و همين مساله درگيري را دشوار مي كند و جلوي يكسره شدن اوضاع در اين شهر را مي گيرد.

وي افزود: افراد مسلح اميدوار بودند پس از منفجر كردن دفتر امنيت ملي ، در دمشق پيروز شوند اما آن ها به شدت شكست خوردند. با اين حال مساله اين است كه آن ها پس از هر شكست به اقدامات تروريستي روي مي آورند.

اين فعال رسانه اي در ادامه تاكيد كرد كه رسانه هاي عربي دشمن سوريه ، اخبار نادرست و دروغين به مخاطبان خود مي دهند. در واقع رسانه ها به ابزاري در دست غرب و دست نشاندگان آنها در منطقه براي منحرف كردن افكار عمومي تبديل شده اند.

نصور در باره تغيير دولتي به وجود آمده در سوريه و بركناري رياض حجاب نخست وزير سوري گفت: حجاب اخيرا از حضور در محل كار خودداري مي كرد به همين سبب بايد تدابيري در باره او اتخاذ مي شد.

وي گفت: به همين دليل عمر غلاونجي معاون اول نخست وزير براي اداره امور نخست وزيري جانشين او شد.

6-15:40 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها